Sara Rompompei Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Tydeligvis ingen som er noe stor fan av pizza pai her (hihi) så da forsøker jeg meg med egg. Oppdaget at jeg har egg i bøtter og spann ;o) Noen forslag her da? Jeg er nemlig lettere akutt hjernedød for øyeblikket...
mamma >to gull Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Omelett Vafler he, det var det jeg kom på..
Mage Mi Sa Jo Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 sukksessterte er jo digg og man bruker jo en del egg til det. panekaker. nei du nå vet jeg ikke jeg ass kommer jo ann på hva du vil tilby barselgruppa det da det finnes jo tonnevis av godsaker men bruker egg i.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Kokosbollekake/kokosboller, marengs, vafler, pannekake, is, ett eller annet med eggekrem:)
#Ariadne# Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 eggesalat, eggerøre og laks/ spekeskinke omelett
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Verdens desidert beste sjokoladekake! :-D Fikk servert denne i dåpen til datteren til en konditor. Måtte legge inn noen smisketiltak for å få oppskriften da. Men verdt det! Kjøp 3 plater mørk sjokolade og usaltet meierismør. Egg og sukker har du nok. Legg 260 gram smør,260 gr sukker og 260 gram sjokolade i vannbad så det smelter. Når det er smeltet rører du inn 9 eggeplommer. Omtrent samtidig stivpisker du 14 eggehviter, dvs sett vannbad med sjokolade/smør/sukker på først, slik at de stivpiskede eggehvitene ikke når å falle sammen. Når begge deler er klart vender du sjokolademassen inn i eggehvitene. Hell 3/4 over i en rund kakeform som du på forhånd har smurt med smør, og hatt sukker i (langs kanter og i bunnen). Stekes på 180 gr i 30-45 min, litt etter ovnen. Kaken vil svelle opp som en ballong, men skal falle sammen igjen og få sprekker på toppen. Mens kaken avkjøler kan du presse midten litt sammen, kaken skal synke bra ned, bli som en skål. Og oppi der har du resten av røra (det du får plass til. Bør stå kaldt noen timer. Ser oppskrifta ble lang, men den er sinnsykt enkel. Og mektisg. Det til tross klarer man fint å "bli kvitt" den på et blunk. :-D
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 eggedosis med friske bær oppi :-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Dytter denne jeg.
Tommage♀♂ Skrevet 7. september 2007 #12 Skrevet 7. september 2007 Ostesufflè, eller evt ost og skinkesufflé, servert med salat og brød, evt spekemat til
M by M Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 Jeg pleier å lage en stor omelett når jeg har masse egg. Bruker en stekepanne med høye kanter. Masse egg Melk eller fløte Fishsauce om du har Gressløk Løk Bacon og/eller skinke Kokte poteter i terninger Tomatbåter som du kan legge oppå Ost på toppen Ja....egentlig det meste du har i kjøleskapet kan du ha i. Jeg setter den på svak varme på plata med lokk på også lurer jeg den over på et kakefat når den er ferdig og legger ruccola på toppen. Den er alltid kjempe populær. Eller så kan du jo lage pai? Blir jo nesten det samme det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå