Gå til innhold

hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefaren er ikke sammen, har et svært anstrengt forhold pga ting som er skjedd og forkommet under svangerskapet.

Babyen vår er nå 3uker og jeg lurer på hva slags samværsrett han har rett på?

Jeg tenker jo da på at babyen er alt for liten til å dras fra mora mange timer om gangen og kjøres bort med for å evt treffe besteforeldre evt..

har han rett på noe samværsrett når hun er så liten?

Ikke tenker han selv på heller at hun er en liten baby.. Stoler ikke på ham en plass men hans "psykolog" mener at han skal ha 2dager i uka med henne og annenhver lørdag der han skal ha henne i 2 og en halv time..Er dette riktig?

Hva synes dere? Dattera vår kjenner jo ham ikke engang og det kommer hun ikke til og evt gjøre før hun er større mener jeg..

Pliis svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er såpass ego at jeg hadde trumfet med amming. Hvis han vil se henne kan han komme til deg "på besøk". Uff nei jg vet ikke, vanskelig situasjon og jeg vet ikke hva han har krav på - det burde du sjekke opp først! Er lettere når hun blir større da. Jeg synes du burde ha mest å si i starten uansett fordi du har henne mest

Skrevet

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er han far til barnet som dere har valgt å få. Vil han kjenne henne så kan du vel ikke nekte han... Men jeg skjønner frustrasjonen din, ville heller ikke likt tanken på å tilbringe noe særlig tid fra min datter da hun var så liten.

Håper du finner ut av det!

Skrevet

Ammer du kan ikke barnet være borte fra deg i mange timer,men det bli kanskje vanskelig for deg å ha ham på besøk også.Det er et vanskelig spørsmål du kommer med.Tror jeg hadde bedd om å få snakke med en barnepsykolog på et familievernskontor og hørt hva h*n mente om saken.

Mange av dem mener jo også at barn ikke bør overnatte hos den som ikke har omsorgen før barnet er 18-24 mnd og bare ha små hyppige besøk.

Det er det eneste jeg kan råde deg til.

Husk at har du først undertengnet en samværskontrakt,så må du holde den.Da tror jeg at jeg heller hadde brukt litt lengre tid,for å prøve å bli enige.Familievern kontoret er gratis å bruke.

Lykke til,håper det ordner seg for deg og gullungen din.

Skrevet

Det er jo kjempefint at han vil se henne, ikke misforstå, det er nok av de som ikke tar ansvar og stikker av. Det er værre... Men når hun er så liten vil man jo gjerne være der hele tiden selv. Håper det ordner seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...