Gå til innhold

Jeg er fremdeles en stor røyker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde skytes.. Er i 5 mnd , å er stooor røyker jeg. Røyker like mye som før-.. Å har ikke lyst å slutte.

Jada jeg vet alt om morkakeløsning , skadelighet ovenfor babyen osv,

og ønsker selvsagt ikke skade barnet mitt.

Men dette med røyking i svangerskapet når liksom ikke inn på meg, jeg klarer ikke skjønne alvoret & realitetene.

Jeg tenker, det går sikkert bra!

Jeg vet jeg kommer til å bli en god mor , med sunne fine verdier, jeg vet at det blir ikke røyking foran barnet mitt , verken hjemme , eller i bil , osv.

Men jeg røyker NÅ jeg.. Morgen røyk , kveld , middag , sex , røyk røyk røyk.

Jeg smugrøyke , og kan overhode ikke stå for det jeg gjør. Dvs , at jeg forteller det til folk , eller viser det offetnlig!

Trist ja!

Signerer med anonym jeg , skjemmes av meg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du vil med dette innlegget, du vet tydelig at det du gjør er dumt. Men jeg kan på ingen måte skjønne noen som røyker i svangerskapet, og jeg kan trygt si at jeg ser ned på sånne som deg.

Skrevet

Ja da. Det hjelper helt sikkert å si at du ser ned på hovedinnlegger. Herregud. Kanskje innlegget var et lite håp om å få gode råd og hjelp og støtte for å finne en vei til å slutte på.

Ser i alle fall ikke opp til noen som fordømmer andre sånn som det.

Håper du, HI, finner en motivasjon til å i alle fall kutte ned på forbruket. Jeg vet det er vanskelig, tro meg, og det eneste rådet jeg kan gi er at du bør forberede deg med å sette opp en liste over ting du ønsker deg, store og små, og så belønne deg selv med de tingene når du har klart å holde ut en stund uten røyk. Det funket for meg. Det tok litt tid, men det gikk til slutt. Og jeg brant ikke opp av dårlig samvittighet for at jeg sprakk av og til, men passet på å IKKE unne meg noe av det som sto på lista dersom jeg gjorde det. Da fikk jeg mer lyst til å klare det etterpå.

Håper for din skyld at du klarer det! Lykke til uansett!

Skrevet

Legger til at det er 3 år siden jeg røyka nå, og det hender fremdeles jeg finner fram lista mi og kjøper meg noe derfra, fordi jeg kunne tenke meg en røyk. Men jeg har klart det...

Skrevet

Må gjerne se ned på meg ,mingens , det driter jeg faktisk i .

Røyking i svangerskapet er et eget valg , og om du ser ned på meg eller ikke , det får du pakke opp i rævva for deg sjøl å holde der , jeg kom ikke hit , å la ut problemet mine for at du skulle fortelle meg om du så ned på meg eller ikke , men for å få støtte , og noen råd kanskje. Til opplysning mingens , så kan slike unødvendige uttalelser fra deg til meg , spyles ned i dass.

Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hvordan en slik realitet ikke går opp for deg. Jeg driter selvfølgelig i om du ødelegger din egen helse ved å røyke, det er ditt valg, ikke mitt. Men du har ikke kroppen din i fred lenger, babyen blir skadet og lider under HVER røyk du tar. Det er en realitet. Hvorfor klarer du ikke å innse det?? Det er tydelig at du plages med røyken, og det er flott at du ikke gir blaffen.Du har forsatt tid til å kutte ned eller slutte. Om du ikke gjør det for din egen del så gjør det for babyen!!

Lykke til!!

Skrevet

Synes det er helt latterlig at person nr 2 som har skrevet skal rakke ned på folk på det viset, har du ikke noen hjelp å komme med kan man helle la være, kjenner meg virkelig provisert av det der.

Skjønner godt hva anonym mener, jeg har heller ikke greid å slutte, men har trappet ned. Har prøvd å slutte flere ganger allerede men har endt med at jeg har startet igjen, sitter nå og leser endelig røykfri bok for å hjelpe å slutte å røyke, skal slutte på siste siden, man skal ikke slutte før heller. Men det har fått opp øynene mine mer, så den anbefaler jeg virkelig. Er snart på siste side og ser frem til å slutte å røyke. Håper du hvertfall leser den, det vil hjelpe deg litt hvertfall.

Håper virkelig du greier å trappe ned hvertfall, lykke til!

Skrevet

Kunne like godt vært meg som hadde skrevet hovedinnlegget her. Har det på akkurat samme måte, bare kanskje enda litt verre... For jeg har kun 3 og en halv uke igjen... :(

Skjemmes jeg også,men det er ikke så lett... Vet om alle farene,men har nok ikke selvdisiplin nok....

Utrolig trist!!!

"Godt" å høre at det ikke bare er meg som har det på denne måten...

Lykke til anonym!!!

(signerer med anonym jeg også...)

Skrevet

Jeg kjenner meg helt igjen i det HI skriver. Kunne også vært meg som har skrevet det. Jeg er i 4mnd og får ikke meg selv til å slutte. Trappet ned i starten men så gikk det til helvete igjen. Hater at jeg røyker men det går som du sier ikke inn på meg. vet også om skadene men finner alltid en unnskyldning og fortsetter å røyke.

Jeg har begynt å lese endelig ikke røyker boken på sengen når jeg skal legge meg men sovner hver jævla gang, har kommet til kapittel 2, så om jeg fortsetter å sovne hjelper boken lite for meg nå men kanskje i etterkant.

Jeg kan forsåvidt lese boken på ettermiddagen men har ikke lyst til det..

Faen som jeg hater dette!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

er ikke lett å slutte,jeg smug røykte nesten hele svangerskapet men siste mnd var jeg nede i 2-3 for dagen.fikk en kjempe stor,velskapt gutt og når jeg fikk han iarmene for første gang gikk det opp for meg hva jeg har utsatt han for..med tanke på senvirkninger og sykdom.kommer aldri til å tilgi meg selv hvis han får asma o.l pga at jeg røykte isvangerskapet

Skrevet

Nettopp.

Man kan ikke gå å si at sønnen el datteren min er frisk SELVOM jeg røkte...blabla

Det er vanskelig å anslå i senere tid hva som har ført deg til de evnt plager som har kommet i 20 30 årene.

Røyking er en av dem.

Røyking er uetisk ukorrekt når man er gravid + at man skal ta mest mulig hensyn til den lille.

Hva dere røykere føler synest og plages med kommer i annen og tredje rekke.

Sorry.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvis dere som røyker setter deres eget velvære foran deres barn, så burde dere i det minste kunne ta selvkritikk på det. Virker nesten som om dere driter fullstendig i hva dere gjør mot de små barna, og for meg er det helt uforståelig. Jeg har røykt fast, men sluttet på dagen da jeg fikk vite at jeg var gravid, noe annet ville vært utenkelig, så jeg klarer ikke å forstå dere, og skjønner ikke hvorfor jeg SKAL forstå dere heller.

Det å tilføre barnet sitt nikotin er FEIL, det er vel ikke noe å diskutere engang....!!

Dere burde ihvertfall forstå at folk reagerer på det, hadde JEG røykt hadde jeg vært utrolig flau og hatt utrolig dårlig samvittighet, og dere burde være voksne nok til å kreve en umiddelbar røykeslutt av dere selv.

Nå bruker dere vel energien deres på å kritisere min mening i stedet, men da får det være deres problem.

Jeg klarte å slutte UTEN PROBLEM, nettopp fordi barnet mitt betyr mer enn meg selv (som det burde være hos alle) og jeg er ikke engang stolt av det, fordi det ikke er noe annet enn en selvfølge. Sånn er det.

Skrevet

Hei!

Ser ikke ned på deg overhodet!! Jeg har prøvd å slutte å røyke, og hva skjedde spør du kansje? DER kom morgenkvalmen! DER kom de å henge over dassen i flere timer! Så jeg gjorde det som jeg måtte, gikk på rema å kjøpte en pakke røyk. Min kropp ville ha det nøyaktig som den er vandt til og ikke noe annet...

Så ikke skjemmes, ikke skjul det, om det funker på samvittigheten så er det rart.

Det som hjalp på min samvittighet var å kutte ned 5 om dagen til det som jeg vanligvis har røyket. Det vil jeg tro hjelper litt og både jeg om smån i magen er egentlig fornøyd:)

Så det går bra, ikke vær lei deg for hva andre sier og mest av alt ikke hør på de som ikke røyker fra før, de er bare bedrevitere når det gjelder røyking.

Skrevet

Hvordan vet du at småen i magen er fornøyd med å bli påtvunget nikotin...? Er det fordi han/hun er avhengig allerede eller?

Og ingen bedreviter her, har røykt i 10 år, men sluttet tvert av når jeg ble gravid :-) Det er bare bra å ha dårlig samvittighet hvis man tilfører barnet nikotin, det er naturlig og viser at man har innstinktene i orden når det gjelder å ikke skade sitt eget barn!

Skrevet

ja om du allerede har sluttet å røyke, hva i helsikke gjør du her?

Fortsatt bedreviter når du er nødt til å rakke ned på andre røykeres innlegg bare for å få deg selv til å føle deg bedre.

Skrevet

Fordi jeg har en mening om folk som forgifter barna sine vel!

Og JEG trenger ikke føle meg bedre, jeg gjør ingenting for å skade barnet mitt, så samvittigheten min er ren :-)

Du, derimot, virker som om du har behov for å heve deg, sannsynligvis pga din skitne samvittighet for hva du gjør mot et lite barn.

Du har god grunn til å være bitter, men ikke la det gå ut over folk som faktis bryr seg om barnet sitt! Flaut er det!

Skrevet

Lag ikke kvalme & faen på denne tråden også!

Dette er en debatt mellom oss røykerne , vi er fult vitende om at det vi gjør er galt. Så Shut up!

Samvittigheta vår er for jævlig , selvbildet , vi syns det er flaut & kvalmt at vi er slik som vi er , og gjør det vi gjør. Mange av oss har en evig kamp hver eneste time ,pga den jævla røyken!

Men la være å krangle på denne tråden!

Jeg skal opprette en tråd til DEG , og alle dere andre som vil gi oss røykere noen alvorsord!

Skrevet

Så trist at du ikke kan ta kritikk :-(

Men godt å høre at du har det jævli, for det fortjener du!

Skrevet

Å milde himmel, tror vi har en person som liker å få andre til å føle seg dårlige her... Menmen, fin hobby:)

Skrevet

Ville bare si det at min mamma røykte mens hun var gravid med meg. Resultatet av det var at jeg ble født dysmatur (morkaken hennes kolapset og klarte ikke å gi meg næring) og to måneder prematur. Jeg ble født i november, men kom ut av sykehuset i februar. veide 800 g når jeg ble født! Jeg har dysleksi, noe som mest sansynlig skylles gener men også fordi mamma røykte under svangerskapet. jeg har også fått astma! dette gjør at når det er kaldt ute, så kan ikke jeg gå ut. Jeg må sånn ca en gang i året på sykehus pga astmaanfall. Jeg kan love deg at mammaen min ikke mente å skade meg og heller ikke gjorde for å være slem, hun gjorde det fordi at hun var egoistisk og tenket kortsiktig. Hun kunne sikkert ha ønsket seg en datter uten astma og en datter som slapp å drikke H-melk i barnehagen fordi at hun var så tynn! Og jeg kan love deg at i dag, 20 år senere har hun kjempe dårlig samvittighet og angrer utrolig masse på at hun ikke sluttet å røyke når hun ser hvordan jeg noen ganger kan slite med astmaen min. Bare tenk på hvordan du vil føle det hvis ditt barn får astma og ikke kan gå ut om vinteren fordi at du ikke gadd å slutte! Mener ikke å fordømme deg, men helt ærlig kunne jeg gjerne tenke meg et liv uten astma! Det vil sikkert ditt barn gjøre også hvis det skulle være uheldig å få det pga deg. Nå som jeg selv er gravid er det siste jeg vil gjøre å påføre barnet mitt unødvendige sykdommer grunnet min livstil. det er utrolig viktig å leve sundt både mens du ikke er gravid og under svangerskapet. Du kan jo se på det som en utfordring til å begynne et nytt og sunnere liv. Men ta det fra meg, du vil ikke at ditt barn skal få unødvendige luftveisinnfeksjoner eller lese og skrivevansker fordi at du ikke ville slutte å røyke!

Skrevet

Innlegget mitt som er skrevet over, er det første innlegget mitt i denne debatten! Så selv om jeg kaller meg anonym, så er det eneste innlegget fra meg her mine erfaringer -Ikke de syke fordømmelsene som visse andre driver med...

Skrevet

HMMMM hva med og si til alle at du har sluttet.

for da er det ikke så lett åta seg en røyk, for da er det sikkert mange som vil spørre om du ikke klarte det. eller er det sånn at du aldrig røyker så andre ser det ???? hva sier samboeren din evt

Skrevet

Fy søren, du bør skamme deg!!!

Skrevet

Forresten jeg vet om en som kanskje kan hjelpe deg, men hvor i landet kommer du ifra ????? han har hjulpet tanten min og hun har sluttet helt etter å ha røyket i nesten 40 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...