Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 lurer på om jeg skal prøve å lage det senere..
elinmamma Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Fikk en kjempegod gulrotkake en dag jeg var borte... Mye bedre enn min oppskrift, det viste seg å være Toro... Anbefales!
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Fikk denne her inne, og den var veldig god. Litt sånn fest kake aktig:) Ellers så er der mange gode på detsoteliv.no Gulrotkake med nøtter En saftig kake som er svært holdbar. Nøttene og gulrøttene gir saftigheten. Appelsinen gir også en pikant smak. 300 g smør 360 g sukker 4 egg 270 g hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts kanel 2 ts kardemomme 1 ts vaniljesukker Revet skall av 1 appelsin 1 ss presset appelsinsaft 1 dl hasselnøttkjerner, hakkede 8 dl fint revne gulrøtter Pynt 1 eske (125 g) naturell kremost 150 g smør 300 g melis Appelsinsaft Revet gulrot Slik gjør du det Rør smør og sukker sammen, gjerne i kjøkkenmaskin. Tilsett eggene, ett av gangen. Riv gulerøttene, hakk nøttene og bland det i røren. Hell deigen i smurt langpanne og stek kaken. Lag glasuren og smør det på den avkjølte kaken. Pynt eventuelt med revet gulrot og nøtter og server den i biter. Langpanne: 25x35 cm I stekeovnen: 175 grader, ca. 1 time
mamma i februar Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Denne har syns jeg er veldig god Er myk og saftig, er enkel å lage og blir alltid velykket. 4 egg 2 kopper sukker 2 kopper hvetemel 3 kopper fint revet gulrot (3-4 stk) 1/2 dl olje 2 ts natron 2 ts vaniljesukker 1 ts kanel 1 kopp= 1 1/2 dl Lag eggedosis av egg og sukker. Sikt i alt det tørre. Ha i oljen. Vend i revet gulrot til slutt. Hell røren i smurt form, med mel (rund form ca. 24 cm). Stekes på 175 grader i 50-60 min. Krem: 1 eske Philadelphia naturell 1 ts vaniljesukker 125 g melis (2 dl) 50 g margarin (mykt) Rør alt sammen med en miksmaster. Smør på kaka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå