Gå til innhold

Hvor lenge får man positiv test etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm....

Jeg hadde en SA den 31. juli.. Nå tok jeg en test i dag og den ble svakt positiv... Er dette fordi jeg fortsatt har "hormonting" i kroppen, eller er det rett og slett fordi jeg er blitt gravid på nytt siden sist???

Jeg burde ikke ha blitt gravid på nytt.. Men det kan ha skjedd. Håper egentlig ikke det. Det er litt tidlig. Hadde en grusom SA i 12. uke over flere dager, hvor jeg ble innlagt på sykehus osv... Ikke sikker på om jeg er helt klar for å bli gravis på nytt - og alt det medfører nå med en gang..

Uansett- noen som vet noe om hvor lenge testene slår ut osv?

Blir så bekymra..

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm ikke godt å vite, men litt rart om en graviditetstest slår ut positivt etter en hel mnd da, men jeg vet dessverre ikke. Har du hatt mensen etter SA da?

Skrevet

Nei, går liksom å halvveis venter på den nå.. Var derfor jeg tok testen. Og kanskje litt fordi jeg mistenkte noe.. Men puppene er ikke vonde!!! Og det er vanligvis det første signalet på at jeg er gravid...

Skrevet

Tror det er 6 uker etterpå at testen kan bli positiv

Skrevet

Hei Peronella.

Det er 7 uker siden jeg mistet,har testet positivt flere ganger forrige uke. T.o.m med ettermiddagsurin.

Legen min er sikker på at jeg ikke er gravid,selv om jeg føler det motsatte. Får svar på siste blodprøve i morgen om hcg er på vei opp eller ned. Ikke fått mensen heller.

Hcg hormonet kan henge igjen i kroppen alt fra noen dager til flere uker.

Men det sies, at etter å ha mistet kan man visstnok bli lettere på vei pga Hcg hormonet som fortsatt er i kroppen. Hvordan det legitimt fungerer vet jeg dessverre llite om..om eggene får vinger kanksje? Hakke peil hehe.

Du kan evt rnge legen og be om blodprøve på hcg, da vil du evt ta 2 stk med en dags pause(da denne skal normalt sett ca fordoble seg hver annen dag ved et normalt utviklende svangerskap)

Er du i tvil,gjør dette.

Skrevet

Hei Emilie og dere andre :)

Takk for svar! Jeg får bare ta tiden til hjelp og se hva som skjer. Har blitt litt roligere nå. Fikk litt panikk i starten.Var hos legen for en uke siden, for å sjekke at HCG sank som det skulle. Fikk beskjed om å gjøre det på sykehuset. Fikk brev nå om at jeg måtte komme til ny test, fordi det ikke hadde sunket "tilfredsstillende" Når jeg da kommer for å ta ny prøve vil de jo se om det har steget eller sunket.. satser jeg på. Uansett - vi har lyst på barn! Jeg ble bare litt skremt sist...

Forresten ønsker jeg deg Emilie masse lykke til!! Jeg tror vi var i februarklubben sammen - og jeg husker så godt når du mistet. Det var så trist!! Jeg er aktiv leser her inne, bare ikke så aktiv i samtalene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...