Gå til innhold

Er det feigt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukket ett ben i armen, skal ikke på mer kontroller på sykehuset nå si det gror rette veien. Det er fortsatt vondt når jeg beveger den, når jeg lukker ei bildør, og mister en smørpakke og skal ta den. DArmen er bedre, ja. Men ikke god. Er det "feigt" av meg om å be om en forlenget sykemling? På torsdag er det 3 uker si det skjedde.

(hun på sykhuset ville gi meg 3 uker til å begynne med, men jeg sa to holder sikkert.) Men det virker som om det ikke gjør det alikevel. Vil ikke presse armen og gå tilbake før jeg er god. Er helt avhegig av armen min på jobb:(

Skal legge til at de på jobben har jeg ikke mye igjen for fortiden. Bryr seg ikke om at jeg hadde brukket armen, spute om ikke jeg kunne kjøre ut på jobben med en brukket arm og har "mast" mye. Ja de har vist de ikke bryr seg for å si det slikt! Min første sykemelding som jeg har brukt, Har fått mange pga halsbetennelse men ikke brukt den.

Så er egentlig ganske så bitter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Helnøtt!!!!

Har du fortsatt vondt i armen, så syns jeg absolutt du skal forlenge sm din. Beinet trenger tid på å gro og bløtdelene rundt beinet skal også heles. 3 uker er ikke lenge og du skal være forsiktig med å belaste for mye når du har vondt. Kroppen sier i fra når den trenger ro,og det er det armen din signaliserer nå. Ikke bry deg om jobben før du er bra. Husker du var fortvilet over det her om dagen. Mest sannsynlig vil de ikke ta hensyn til deg om du starter igjen nå heller siden de ikke har forstått at du må være hjemme før.

Forleng sykemeldingen din, Helnøtt!!!!

Skrevet

Ta vare på deg selv du. Det er så typisk oss damer å ha dårlig samvittiget når vi er syk.

Hvis du er avhengig av at armen skal fungere på jobb, så er jo også jobben din tjent med at du er tilbake 100 %

Skrevet

Takk for svar:) Ja, jeg er veldig veldig bekymra. Alt virker som ett rot. Er liksom ikke hjemme med god samvittighet selvom jeg sikkert burde. Men dere har rett! Jeg forlenger sykemeldingen min, for jeg kjenner armen min trenger det. Gruer meg, men det går nok fint:(

Skrevet

Det er ikke feigt av deg å be om sykemelding, heller tåpelig å la være.

Skrevet

Armen skal brukes så sant du selv føler det går greit. MEN armen skal IKKE belastes før det er gått 6-8 uker etter bruddet.

Skrevet

Dersom du har vondt i armen og du er avhengig av begge armene på jobb, ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skulle få forlenget sykemeldingen.

men arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge fro deg. Er det f.eks noen du kan gjøre uten å belaste armen? Du er også forpliktet til å frotelle hva du kan eller hva du ikke kan gjøre av arbeidsoppgavene dine.

Evt kan du jo sykemeldes gradert.

Skrevet

Kommer vel litt ann på hva slaks jobb du har. Jobber du som bryggesjauer bør du nok fortsatt sykmeldes. Jobber du på sentralbord kan du kansje jobbe. Tror du må vurdere hva du kan og hva du ikke kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...