Gå til innhold

er dette normalt (ang vekt)... ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i dag 36+0 og gikk på vekta i mårrest. Fant da ut at jeg har gått opp 2 kg på UNDER en uke. I går måtte jeg ta av meg ringene for fingrene er så hovne. Hva er det som skjer??

Har da lagt på meg 12 kg ALLEREDE:( SNUFS...

Er dette normalt? Har nemlig hatt en jevn vektøkning helt til nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke helt svare deg, men er i en lignende situasjon; er i uke 29 - har gått opp jevnt og "etter gjennomsnittet". Plutselig føk jeg opp 2 kg på en uke, så nå har jeg gått opp 12 kg i uke 29! Ble kjempehoven på lørdag, og var i tillegg plaget med treg mage i helga. Dette var jo i etterkant av vektøkningen, og på tross av at jeg drakk mye.

Skrevet

Dere må huske at vann veier MYE! Synes jeg husker at jeg leste i et tidligere innlegg her inne at når det står 1 på ødem på helsekortet, så tilsvarer det ca 2 kg. Vet selvfølgelig ikke om dette stemmer, men høres jo ikke usannsynelig ut....

Jeg har heldigvis ikke blitt plaget med noe særlig vann i kroppen (er 38 uker), men har sett forskjell på vekta bare i de periodene leggene mine har vært hovne etter en lang dag med mye gåing.

Skrevet

vet ikke jeg... men ligger det ikke litt i innlegget ditt HI at du har fått mer vann i kroppen da.. siden du sier fingrene er hovne?? vanskelig å svare på hva som er normalt eller ikke men tror ikke det er noe farlig akkurat at du har gått opp 2 kg da...

Skrevet

Hei! Jeg har d akkurat likt! Er nå i uke 40, men de to siste ukene har plutselig vekta tatt et "digert" hopp på 4 kg!! Og jeg har merker etter sokkene, gifteringen sitter fast og jeg har problemer med å sitte på huk for lårene er "i veien"!! Jordmor sier d er vann.. Og jeg har ikke spist noe unormalt mye, tvert i mot! Trøsten er jo da at vann forsvinner mye fortere enn fett etter en fødsel:-) He, he.. Så selv om jeg nå føler meg som en elefant vet jeg at d forsvinner ganske fort etterpå..

Skrevet

Jeg ligger en uke bak deg og har gått opp 13 kg, så slutt å syt!!! He he ;-)

Har fått 1 på ødem. Det er jo uansett normalt å gå opp mer nå på slutten, og det kan gå litt i rykk og napp. Hadde ikke bekymret meg for det så lenge du ikke har gått opp mer totalt sett.

Skrevet

Hei dere.

Jeg ville ha ringt til legen. Bare for og forsikret meg om at det ikke er svangerskapsforgiftnin. Da går man fort opp i vekt og blir hovne.

Greit og hvere på den sikre siden.

Skrevet

Jeg gikk opp 600 gr fra uke 35 til uke 36, men fra fredag til i dag har jeg gått ned 1 kg. Det var helt greit og helt normalt sa legen i dag. Har slitt endel med ødemer. Og ringen har jeg ikke hatt på meg de siste 3 ukene....

Skrevet

man hører jo så mye om svangerskaps forgiftning nemlig så skal ta det opp med jm på torsdag når jeg skal til henne. :)

Da får jeg jo også sjekket urin og BT... :)

Men drikker masse vann. ca 2,5 liter hver dag og det ser ikke ut til atd et hjelper noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...