Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på en ting jordmor sa til meg på ultralyd. Jeg fikk beskjed om at morkaka mi ligger på frasida av magen, og da sa jeg "å, gjør den det, men jeg kjenner jo spark og bevegelser hele tiden omtrent, og har gjort det i mange uker..."

Jordmor såg bare rart på meg, og sa "jaha, og hva så...". Og da fortalte jeg at mange som har fremadliggende morkake ikke kjenner så godt bevegelse og spark. Da bare lo hun, og sa at det stemte ikke.

Men ser jo stadig inne her at folk forteller om dette... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også forannliggende morkake, på ul sa jordmor til meg at den var som en buffer som gjorde at jeg nok ikke kjente sparkene til babyen så tidlig... er 20+1, og kjenner liv nå da, men bare hvis jeg legger meg ned:) har nok kjent det i noen uker da, men har ikke vært sikker før nå!

Skrevet

Hei, Lalla!

Jeg har også foranliggende morkake, men har kjent spark siden uke 16. Så jeg har nok bare en veldig sterk baby i magen:)

Skrevet

Ha foranliggende også - og jeg har kjent massevis av spark og saltoer hver dag siden ultralyduka, og litt mindre noen uker før det også. Kanskje det er vanskeligere å kjenne sparkene fra UTSIDA - at det er det som menes?!?

Skrevet

Vi kjenner det på utsida også, vi:)

Men jeg tror nok at kombinasjonen av hvor mye underhudsfett man har, hvor høy og brei man er, hvor livmora ligger i magen (innover mot ryggen eller helt tett mot navlen), sammen med morkakens plassering, vil ha betydning for hvor tidlig og tydelig man kjenner spark. Slik at morkaka er bare en av mange faktorer.

Skrevet

Synes bare det var så rart det jordmor sa. At hun bare lo av meg liksom... hihi. Vi kjente de første sparkene i uke 15, og nå kjenner vi de utenpå i uke 19-20... FANTASTISK =)

Skrevet

Snedig at hun lo av deg for da jeg var på UL og hun spurte om jeg hade kjent spark så sa jeg nei. Da forklarte hun at det kunne være på grunn av morkaken som lå foran og beskyttet.

Skrevet

Hahahha, ja ikke sant? Huff, jaja... hun hadde vel en dårlig dag da =)

Skrevet

kjenn dokk d heilt nede i magen??æ har nættopp bynt å kjenn å,å æ har å morkaka dær...kjenn kun nå nederst i magen!

Skrevet

æ e 21 uke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...