Gå til innhold

hjelp meg ang amming... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

de blir såå fryktelig vondt på slutten av amminga..

brystvorta takler det ikke.. :)

og eg tar barnet bort før han virker ferdig..

eg tror ikke det er trøske... men kan det være noe annet?

har eg nok melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sår på brystvorten da - eller er det bare vondt uten at du er sår? Drar du han av - eller stikker du lillefingeren inn på siden av munnen sånn at du får vekk trykket fra sugingen før du tar han av? Blir veldig lett sår om en bare drar babyen av...

Prøv å pumpe deg litt om du tror du har for lite melk - da får du jo opp produksjonen - babyen får mer mat og du får "trykket" på puppen på en litt annen måte enn ved amming - så puppen får hvilt seg litt. Jeg har slitt med lite melk om kveldene til snuppa, men i går pumpet jeg mer om morgenen og gav henne om kvelden - da ble hun mett og i morges fikk jeg ut 20 ml mer enn i går:o)

Skrevet

Jeg hadde det også slik, men fant aldri ut hva det var.

Sluttet å amme etter 9 mnd, fordi det framdeles gjorde vondt, og forsi melkeproduksjonen gradvis ble mindre og mindre i.o.m. at lillegutt aldri fikk tømt puppen.

Prøvde å pumpe, men fikk ikke ut noe, og ble bare kjempesår av det!

Søk hjelp hos ammehjelpen. Er ikke noe godt å ha det slik!

Hadde jeg visst bedre hadde jeg også bedt om hjelp.

Synes framdeles det er trist å tenke på at jeg ikke fikk til å amme lenge nok. Skulle gjerne ha ammet enda, jeg. (18 mnd)

Skrevet

Jeg hadde masse problemer med åpne sår, men fikk orden på det etter hjelp fra ammehjepen + medisinering...anbefaler deg også å ta kontakt med ammehjelpen eller ammepliklinikk på sykehus, uansett hva slags problem du har.

For meg virker det du har som generell sårhet på brystvortene, hvis han suger masse (han er en-to mnd?, da dier de mye...). Hadde også dette etterhvert, men det gikk over av seg selv etter en stund. Sørg for at han suger riktig og at du kobler han av vha lillefingeren i munnviken hans. Du kan prøve å smøre med PureLan (apotek), dette er ikke farlig for babyen.

Skrevet

takk for svar.. ja skal ringe og høre...

eg tar i lillefingeren først ja..

tror eg har nokk melk, men eg klarer ikke å la han ete ferdig, fordi det blir så vondt på slutten.. (Når puppen beg å bli tom)

eg ser at der er mer melk igjen..

Det er vondere å pumpe syns eg..

ammet storesøsrta i 11 mnd. og det gjekk kjempe fint.

så eg vil då gjenre amme.

viser ingen ytre tegn..

Skrevet

han e 4 uker gammel.. Det er sikkert øke dager ogso..

men har vært sår i en uke nå.. trodde det skulle gå over. men blir verre, el så er det eg som har fått nokk..

han drikker så fort at han svelger luft.. og hyler og skriker i 1-2timer etter amming (spes om natta)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...