MikroMidas Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Vi har en som blir 3 i september, og i sommer har han virkelig funnet gleden med vann. Han har hatt på armringer og blitt en skikkelig fisk. Vi fikk ham nesten ikke opp av vannet da vi var på ferie i Hellas. Han badet både i sjøen og i bassenget på hotellet. Vi tenkte at det kanskje hadde vært lurt å holde det ved like, slik at han blir vant til vann og har glede av det hele året. Da må vi selvsagt finne et basseng som er åpent - enten på en skole eller andre steder. Og det er, som alle vet, ikke enkelt. Det skal jo spares over alt. Poden elsker å synge også, og i kommunen vår er det noe som heter barnegospel. Kanskje det hadde vært noe å prøve? Eller hva med sånn lekeopplegg hvor de prøver ut litt forskjellige ting - ballspill, turning osv.? Er det i det hele tatt sunt å starte med noe sånt når han er sliten etter barnehagen? Blir det for mye og for tidlig? Noen som har forsøkt med så små barn? Alle tanker og erfaringer rundt dette mottas med takk (:
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Min gutt på 2,5år skal nå begynne på sånn All-Idrett. Det blir litt sånn "Lek og hopp i en gymsal". Det er for barn mellom 2-3år og varer bare 45min. Vi var først i tvil pga. han går fulltid i bhg. Men det skader ikke å prøve. Vi har ikke så mange venner med barn og prøver derfor å skape et nettverk utenom.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Min gutt på 4 år synger i det lokale barnekoret, ellers orker ikke minsten noe etter bhg. Han trenger å slappe av. Vi ser hvordan det går med en aktivitet i uka, men jeg tror kanskje han vil ta noen pianotimer med naboen. Har lyst selv.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 glemte å si at de er begge veldig fysiske barn og trenger å roe ned. I helgene tar vi dem med på barneaktiviteter som svømming osv. Koret har fungert veldig fint for oss, og vi har blitt kjent med alle foreldra i nabolaget. Så da sitter vi der da, en gjeng ateist/agnostiker foreldre å hører på "dette lille lyset her". Alt for barna:)
La Perla Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Du kan godt begynne nå når han er 3. Jeg har en gutt som også blir 3 nå straks, men han skal ikke begynne med organsierte greier på leeeenge ennå. Grunnen til det er rett og slett at han har 2 eldre søstre som går på alt mulig, og jeg ønsker å beholde bittelittegranne plass i ukeplanen til dager der ikke hele ettermiddagen/kvelden går med til sånt. Vi gjør heller ting på eget initiativ foreløpig. Men for de som har bare 1 eller 2 barn er det jo kjempegøy med sånne ting som du nevner, som svømming og muslikk.
SnupsaTupsa Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Jenta vår på 2 år har gått på babysvømming og videre kurs siden hun var 6 mnd. Og vi går enda ;O) Nå heter det leke- og plaskekurs, og har det helt supert der! Nå begynner vi også på barnedans, for hun elsker musikk og rytme!!! Gleder meg! Lillesøstra begynte på babysvømming da hun var 7 uker )
alvis Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Gutten min blev 2 år i juni og vi går på svømming. Vi har gått på babysvømming siden han var 10 uker og nå heter det småbarnssvømming. Jeg har tenkt at han kan begynne med andre ting som fotball eller turn eller sånt da han er rundt 4 år.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Jenta mi på 2 år har begynt på dans, en halvtime pr uke. Kjempegøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå