Gå til innhold

Hvilken MME er best?

SusieQ-Anna210707+Kasper090409

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ikke ut til at jeg har nok melk til at min 5 uker gamle jente skal bli mett nok. Lurer derfor paa aa begynne med litt tillegg paa kveldstid. Men hvilket merke MME skal man velge? Er det noen forskjell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de er så veldig ulike i sammensettning. Alle skal vel ha den næringen som trengs. Noen liker nan, noen blir harde i magen av det, noen liker hipp, og noen blir harde i magen av den.

Prøv deg frem. Om du bare skal bruke mme om kvelden er jo sjansen for hard avføring mindre siden du gir mm om dagen. Ellers er det ganske normalt med urolige barn om kvelden når de ammes. Det er nok mindre melk, men den er fetere og metter mer. Det kan også bare være økedøgn som gjør at du må legge til oftere for å øke produksjonen. Men prøv deg litt frem du. Finn ut hva som fungerer for dere.

Skrevet

Collet syns jeg lukter litt rart.. og er generelt rar, men det var den de brukte på Nyfødt på Haukeland.

Jeg har bare brukt Nestle sin...

Lykke til

Skrevet

Ingen mme er bedre eller verre enn den andre tror jeg men det er ulikt hva barna foretrekker. Min eldste fikk stort sett Collette for hun fikk hard mage og mye gulp av NAN. Min yngste gulper fryktelig av Collette og får NAN, den fungerer bra for han. Har ikke prøvd Hipp sin.

NAN får du kjøpt ferdigblandet på kartong og på flaskposten.org leste jeg at den ferdigblandete er den "reneste" melka fordi når du blander melk selv så er det mange forurensningskilder (melkepulveret bl.a). Disse kartongene syntes jeg var greie og lettvindte når babyen bare skulle ha litt mme pr dag.

Skrevet

Takk for tips jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...