Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Jeg er i uke 37 og har ikke hatt en eneste GU i hele svangerskapet. Leser her inne at flere vet hvor stor åpning de har, livmorhalsen har blitt kortere, stripping osv. Skal man ha en GU (eller flere)i løpet av svangerskapet? Jeg hadde en GU et par måneder før jeg ble gravid, bare for å sjekke at alt var ok før vi satte igang med prøvingen :-) derfor ble det ikke tatt ny GU på første , men burde jeg hatt en nå?
miss_chica Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 jeg har ikke hatt, og min helsesøster som også er jordmor på Ullevål sa at de ikke anbefalte å ta det under svangerskapet men heller vente til 6 ukers kontrollen etter fødsel. tror disse som blir strippet og skjekker åpningen velger dette litt selv. sist jeg var gravid ble ikke dette skjekket på meg om det jeg gikk en uke over tiden, fordi jeg ikke ønsket det selv.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Hei jeg og har undret meg over dette.Jeg har hatt en gu ved første legetime....Ikke flere og nå er jeg i uke 34...hm..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Man har gjerne ikke gu før man går over tiden, da for å sjekke modning og slike ting. Man har en gu helt i starten, hvor de tar diverse tester, men da gjerne ikke igjen før fødsel. Og dette er fordi det kan sette igang ting før man er klar.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Ok :-) Takk for svar - begynte nesten å lure på om de hadde "glemt" å utføre GU på meg jeg ;-) ikke det mest artige jeg gjør, så jeg har ikke etterlyst det hos jordmor og legen min heller...hehe.
Noddy78, en av hver! Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 I følge min lege tar de bare gu av gravide fra 24 år og nedover, var visst noe med klamydiatest som blir tatt automatisk på denne aldersgruppen. Jeg har ikke hatt noen form for gu(bortsett fra en tur på føden da jeg hadde mye nedpress og de ville sjekke for sikkerhets skyld at livmor var lang og lukket)på svangerskapskontroll. Pga infeksjonsfare gjør de visst ikke det obligatorisk lenger. Da mamma gikk gravid med meg var det gu hver gang! Hun sa det hadde vært litt traumatisk faktisk. Glad vi slipper dette nå! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå