Gå til innhold

spark og bevegelse der inne...REDD

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke kjent noenting ennå jeg... er 19 uker på vei, førstegangs...

Var på ul og jeg synes barnet lå utrolig stille også.... Men jordmor sa ingenting så jeg tenkte ikke så mye på det, men når jeg kommer jm og ser på filmen jeg fikk med, så er det ikke mye bevegelser på den lille jenta mi! Er litt redd nå jeg!

Ser at hjerte slår, og hun beveget føttene opp og ned fra ansiktet, det samme med hendene...

Hva er vanlig? At di spreller noe helt enormt? og kanskje skifter side under ul? hehe jeg vet ikke...

Men morkaka mi lå på framsia av magen.. er kanskje derfor jeg ikke kjenner liv enda. men tenker fremdeles på at barnet var veldig stille??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter hva jeg husker ,så pleier de ikke å sprelle så enormt. De har alle sin greie der inne, ene min suget på tommelen, og den andre lå med armene bak hodet og slappet av hehe,.. akkurat som pappaen..

Så lenge hjertet slår og jordmor ikke ga deg grunn til uro så kos deg med videoen ;)

Skrevet

Jeg kjente ikke liv før uke 20 med førstemann, hadde også morkaka på fremsiden da. Så lenge du har vært på UL og alt var bra der, så er det ikke noe å bekymre seg for vil jeg tro. Du kjenner nok liv om ikke så lenge.. :o)

Skrevet

gutten min lå og helt stille inni der..

grunnen till att du ikke kjenner noe er plasering av morkake.. rart att jm ikke sa dette til deg, men den fungerer som en støt demper, og du vil kjenne liv senere..

jeg har samme plasering og kjente først liv midt i uke 20:)

Skrevet

Hei du!

Kan berolige deg ved å si at morkaken min ikke ligger på fremsiden av magen, og jeg kjente ikke liv før i uke 19+6!Så jeg var nesten i uke 20 :)

Er førstegangs selv, og fikk beskjed om å ikke stresse med det å kjenne liv. Kanskje kjenner vi det, men vet ikke hva det er så vi registrerer det ikke ;')

min krabat sprellet masse, men jeg passet på å dytte i meg en Kuli før UL, og han lå da med hodet ned.

Ikke tenk på at barnet var veldig stille, en venninne av meg måtte komme tilbake på UL siden de ikke fikk sett noe (dette var 3D). Hun hoppet rundt i lokalet, drakk brus osv. Men lille jenta hennes ville IKKE bevege på seg.

Ta det med ro du, men du kan jo ringe lege/JM for å ordne time slik at du kan lytte på barnet ditt. er jo lenge til du skal på kontroll neste gang, så er jo greit å gjøre det hvis du er usikker.

uansett, lykke til og alt er garantert super fint med den lille!

Skrevet

Bare ta det helt med ro, det er veldig forskjellig når en kjenner bevegelse inni der. I begynnelsen er det som luftbobler i magen, og ikke alltid like lett å kjenne igjen. Foranliggende morkake kan nok ha betydning, og i tillegg er det like normalt å ha "rolige" fostre som aktive!

Skrevet

Min lille dutt lå heelt stille på ultalyd.. rørte litt på hånden opp og ned fra ansiktet,men var ellers helt rolig. Rart egentlig, siden han spreller verre hver eneste dag - kjenner massevis av spark. Men uansett; at babyen din lå stille under ultralyd er nok helt normalt...og sparkene kommer nok :) Lykke til!

Skrevet

Tror ikke det er mest vannlig at de spreller helt enormt på dette tidspunktet. Jeg kjenner godt bevegelser nå flere ganger daglig, men det er liksom et enkelt dunk eller to. På UL var heller ikke slik at bayen sprellet, men det kom noen bevegelser inn i mellom, sådan løfte en arm osv.

Skrevet

Jordmor fortalte meg at alle barn er forskjellige, både inni magen og når de blir født. Så derfor kan det være at jenta de er av den rolige typen?! :) Kanskje hun blir like rolig og snill når hun kommer til verden?! :) hehe

Trur nok alt e i orden med jenta di. Jordmor ville ellers gitt beskjed til deg. Ligg helt stille før du legger deg, så kjenner du nok et lite spark snart :)

Lykke til!!

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig jeg. Min har vært veldig aktiv hele svangerskapet, og jeg er bare 21+0. Kjente det i uke 16, for han var så aktiv. Så det er nok forskjellig! :D Er nok bare å ta det med ro tror jeg :P

Skrevet

Hvis du er bekymra, så ville jeg ringt jordmor/lege for å få en sjekk.

Det verste er å tenke seg redd!!

Likevel tror jeg det er enda et par uker før du kan forvente å kjenne liv når du er førstegangs...

Men ring jordmor og få dem til å høre etter hjertelyd. Da har du gjort det, og da får du slått deg til ro med det :o)

Gjest Lenchen
Skrevet

Første gangen jeg var gravid kjente jeg ikke noe før jeg var 21 uker på vei ( eller jeg registrerte da at det var babyen jeg kjente). Kanskje du kjenner det uten å vite at det er babyen du kjenner. Kan fort forveksles med jobbing fra tarmene, luft o.l. i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...