birma og tredjemann Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Hvilket bilsete gikk dere over til etter baby-setet? Og når sånn ca byttet dere? Vi har Maxi Cosi Cabrio Fix nå...
Gjest Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Vi kjøpte HTS, den beste grunnen for meg, var at det setet er laget og testet for norske forhold. Vi i skandinavia har andre vintre enn andre land nedover i europa, og derfor syntes jeg det var greit å ha en stol testet etter norske forhold. Det skal også sies at vi er kjempefornøyd med stolen og at lille sitter kjempegodt i den. Dette er en HTS Besafe combi ett eller annet. Den kan vi ha begge veier. Står kjempestøtt bakovervendt i baksetet.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Så lenge du velger et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent er det (nesten) ett fett hvilket du velger :-) Jeg er spesielt fan av svenske seter, da svenskene er mye mer opptatt av bilsikring enn oss, og setene har gjennomgått tøffere tester og bestått tøffere krav enn de norske (den såkalte T-godkjenningen!)..! Britax og Akta Graco er knallseter, f.eks. Britax Secura, Britax Two Way Elite, Akta Graco Duologic (verdens mest geniale bilsete, har det selv - helt supert!) og Akta Graco Cosmic Comfort... Ellers er også Brio Zento og Maxi Cosi Mobi knallgode seter, trygge og gode, uten å være for vanskelige å montere eller ta stor plass. HTS har jeg aldri vært noen fan av, pga håpløs markedsføringsstrategi, liten fokus på sikkerhet fremfor profitt bl.a. Men det aller viktigste du må gjøre er å ta med deg bilen og ungen til butikken og be om å få prøve seter i bilen din - prøv MANGE seter, og ikke gå for det første og "beste" før du er sikker på at du har funnet det setet som passer best i DIN bil, og som DIN unge sitter godt i! :-)
Gjest Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Vi byttet sete for en ukes tid siden. Vi valgte Besafe Izi combi. Det var viktig for oss at setet kan snus begge veier og at det sitter godt fast i bilen, siden vi ikke har isofix. Vi er foreløpig veldig fornøyd med setet.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Vi sverger til HTS og er alldeles ikke enig i innlegget over der. Hts besafe setene ligger alle på topp i tester her i norden noe f.eks ikke acto graco gjør. Jeg har bare forovervendt pga bilsyke, men velg det som kan snus begge veier du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå