Gå til innhold

ID PUDDER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forstått her inne at dette er noe mange liker, har noen spørsmål:

Jeg er 38år. Har mellommørk blondt hår, blå øyne og blir sjeldent særlig brun. Av sminke bruker jeg vanligvis sort/brun mascarra, lys beige øyeskygge opp til øyenbrynene, noen nyanser mørkere (brun) øyeskygge på øyelokkene. Brun kajal. Solpudder i kinnene og brunrosa leppestift evt gloss.

Jeg har aldri prøvd farget dagkrem, fondation eller hva dere kaller det. Bruker kun ufarget dagkrem evt litt selvbruningskrem om vinteren. Har heller aldri prøvd pudder utover solpudderet.

1. Er jeg for gammel til dette pudderet? Dvs er dette helst for yngre hud og at jeg bare vil se for sminket ut? Jeg vil helst se mest mulig "naturlig" sminket.

2. Ut fra mine farger (og det at jeg ikke er så brun, men heller ikke blåhvit i hudfarge), hva slags fargetoning skal jeg bruke?

3. Tar dere på pudderet over hele ansiktet? Før eller etter sminke? Ser det naturlig ut? Bruker dere kost?

4. Hvor får jeg kjøpt det (bor/jobber i Oslo/Akershus) og hva koster det?

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er den lyseste? Det er vel den jeg også bør ta, tror du ikke det? Bruker du noen form for rouge/solpudder el.l i kinnene i tillegg?

Den kostet 12.50, vet du hvor mye det er i nkr? Må du betale andre tillegg? Hmm, her så det ut til å være mye fint å handle, er det generellt mye rimeligere her enn i Norge?

Bruker du veldig stor kost?

HI

Skrevet

1. Nei.

2. Umulig å si, men min make up-artist-venninne hevder at 80% av norskinger bør bruke medium tan.

3. Ja. Før. Ja. Ja.

4. Om du vil kjøpe i butikk og ha hjelp til å finne fargen og slikt selger de det hvert fall i en sminkesjappe i VG-passasjen og på Storosenteret et sted. Om du vil gjette på fargen og betale en brøkdel bruker du steder som Strawberrynet, Harley Cosmetics eller Ebay.

Skrevet

Hmm. Kanskje jeg burde fått sjekket fargen hos parymeri første gang? Det var tre fargevalg inne på strawberrynet.

HI

Skrevet

Det er 75,- i norske :) (du kan velge om strawberrynet skal vise priser i norke kroner)

Jeg bruker en mellomstor kost, man må jobbe det litt inn... hehe.. Altså ikke bare koste på, men bruke sirkelbevegelser.

Det er hvertfall en av de lyseste, dem har ikke så mye inne med i.d akkurat nå, utsolgt for det meste tror jeg.

Du betaler bare 75,-, gratis porto :)

Skrevet

Og nei, jeg bruker ingenting annet enn litt pudder & mascara :) hehe..

Skrevet

Ja, men det finnes no' slikt som tolv farger egentlig. Du finner en oversikt på bareescentuals.com

Skrevet

Takker.

Hva med kost, kan man kjøpe det også på strawberry? Hva slags kost anbefales?

HI

Skrevet

hei jeg vil bare påpeke at dette ikke r noe pudder men pulver:)

jeg erutdannet hudpleier og jobber med dette til vanlig;)

hvis du går inn på denne siden www.dermanor.no og går på ID så vil du finne mye skriv om det:)

der finner du oxo nermeste forhandler som selger dette:)

jeg anbefaler deg å gå innom en hudpleiesalong som fører dette å få en der til å legge en lett dag make up på deg, dette er gratis:)

id pulveret har en spesiell teknikk for at den skal sitte godt på huden og for at det skal bli veldig naturlig:)

du bruker det i hele ansiktet og gjerne nedover halsen og husk bak ørene, dette er det mange som glemmer;)

ta kontakt med hudpleie salong og finn din farve så kan du evt bestille fra strawberrynet.com etter på.. bare husk at toll kommer i tillegg på de sidene;)

lykke til,

hilsen hudpleiren:)

Skrevet

koste r forresten kabuki eller handubuki de er mest dekkene, men en hudpleier finner kosten akkurat du skal ha, er tre forskjellige koster som kan brukes og de er beregnet for forskjellig hudtyper,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...