Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 har dere noe gang mistet i tidlig abort og hva var deres verdier. Jeg har mistet 2 ganger nå, har nettopp fått vite at jeg ligger i grenselang for hypotyrose. Måtte dere gå på medisner da dere ble gravid, i såfall, hva medisiner?? Noen som vil fortelle meg litt. Har hørt at hypotyresose kan være grunnen til at jeg mister
Gjest Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Jeg har lavt stoffskifte og har mistet 2 ganger. Jeg går på Levaxin, 150 mg når jeg ikke er gravid og 200 mg når jeg er gravid. Jeg er altså under behandling, noe som er viktig om man planlegger å blir gravid/er gravid!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2007 Hvor lavt stoffskifte har du?? Hva var verdiene dine på?
Gjest Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Vet ikke verdiene mine, har värt under behandling i 13 år så mine nåvärende verdier er jo innenfor normalen. Var under behandling også da jeg mistet. Synes du skal prate med legen din om dette. Min lege sa at grunnen til at jeg mistet IKKE var lavt stoffskifte, da det jo ikke var lavt siden jeg tar mine medisiner. Derimot kunne årsaken ha värt lavt stoffskifte om jeg ikke hadde värt under behandling.
Måånestråle Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Jeg har lavt stoffskifte, men er innenfor "normalverdiene" også når jeg er dårlig. Dvs at jeg føler meg dårlig med verdier under ca 17-18 for FT4, og føler meg i god form når jeg har verdier på ca 20-21. Den laveste verdien jeg har hatt, før jeg begynte medisinering, var ca 14,5 tror jeg. "Normalverdiene" er på 11 til 26, tror jeg. Jeg går på 125 mikrogram Levaxin til vanlig, men med en gang jeg blir gravid så synker FT4-verdiene mine og dosen må justeres opp. Forrige gang jeg var gravid så gikk jeg ganske lenge (til uke 7?) uten å få justert Levaxin-dosen fordi de hadde glemt å ta blodprøve av meg på legekontoret selv om jeg ba om det. Jeg følte meg mye stoffskifte-dårlig i svangerskapet og mistet etter 9 uker. Jeg spurte på sykehuset om det kunne ha noe med stoffskiftet å gjøre, men det skulle ikke ha noe å si, sa de... Jeg håper jo at det stemmer, men føler meg ikke helt trygg! Nå er jeg gravid igjen, og økte Levaxin-dosen på eget initiativ så snart jeg merket at stoffskiftet mitt var på vei nedover. Tok 125 og 150 annenhver dag fra jeg var ca 5,5 uker på vei. Nå er jeg 8+4 og tar 150 hver dag etter avtale med legen i forrige uke. Jeg har lest at noen må øke dosen med så mye som opptil 80% i løpet av svangerskapet, mens det er mest vanlig å øke den med 50%. Levaxin er ikke farlig for babyen, det er derimot ekstra viktig at du tar medisinen som gravid, fordi det sikrer normal vekst og utvikling for babyen. Håper du finner ut av stoffskiftet ditt i samarbeid med legen din, og ønsker deg lykke til!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2007 Tusen takk begge to. Som jeg sa er ikke stoffskite mitt helt på bær tur, men de begynner å gå uten for referanseområde. Det var noen som sa at det kunne være årsaken til at jeg mistet. Den prøven så ble tatt mars 2007 ble tatt 3 mnd etter fødselen, kan det ha noe å si for verdein?? Altså, kan den være så høy pga det? 24.02.06 TSH- 1,80 og FT4- 12,6 Da så det greit ut 19.03.07 TSH-4,19 Da var den for høy August Har ikke fått svarene enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå