Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 har dere noe gang mistet i tidlig abort og hva var deres verdier. Jeg har mistet 2 ganger nå, har nettopp fått vite at jeg ligger i grenselang for hypotyrose. Måtte dere gå på medisner da dere ble gravid, i såfall, hva medisiner?? Noen som vil fortelle meg litt. Har hørt at hypotyresose kan være grunnen til at jeg mister
elhingsto Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 hei jeg fikk lavft stoffskifte etter forige svangerskap og ble veldig dårlig tok evigheter å medisineremeg begynte med noe som heter levacin! det hjalp meg ! hvis du har lavft stoffskifte sies detat det er vanskelig å bli gravid anbefaes ikke før du har stabile verdier fordi dette kan gjøre at barnet ditt får hjerneskade! men da må verdiene dine sikkert være veldig lave tror jeg . mine verdier ligger jevnt nå og har gjort det under hele svangerskapet! den ene er på 15 og den andre er på 0,2 ca men husker ike hvem som er hvem ! synes du skal ta en prat med legen din eller noen andre som har greie på dette! og få tatt noen blodprøver!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Jeg lå i grenseland for lavt stoffskifte for mange år siden, begynnte da med medisin. Mitt stoffskifte har siden det vært ganske stabilt, har i allefall ikke endret dose. Ingen leger eller spesialister har sagt at det var noe i forhold til lavtstoffskifte som gjorde at vi slet med å bli gravide.... har ikke mistet og mitt stoffskifte har også under graviditeten vært stabilt og ingen endring på dosen.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Heisann :-) Ubehandlet hypotyreose (lavt stoffskifte) KAN være grunnen til dine aborter. Jeg har hatt lavt stoffskifte i 5år snart nå. Fikk det 1,5år før mitt første svangerskap noe som gjorde at jeg hadde sikkelig problemer med og bli gravid. Da jeg fikk behandlig ble jeg gravid 3mnd etterpå :-) Hadde ikke nå problemer i svangerskapet med hverken dosering eller plager. Var litt i ubalanse etter svangerskapet og tok vell 2-3mnd og finne en idel dose til meg. Nå er jeg 36uker på vei i mitt andre svangerskap og har heletiden vært innenfor normal nivåene. Tsh skal ligge på 0,27-4,20 og ft4 skal ligge på 12,0-22.0. Enkelte må gå til spesialist for dette under svangerskapet og enkelte må justere verdiene sine. Men jeg har ikke hatt noen som helst problemer med mine svangerskap alltså :-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2007 Kan jeg spør hva deres verdier var på??
Gjest Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Mine verdier varrierer fra gang til gang faktisk =S Sist var det Tsh på 3 og ft4 på 13 (noe som jeg selv mener er litt høye verdier) Hadde gangen før der tsh på 1,5 og ft4 på 19, noe som er mer perfekt :-) Før jeg ble gravid og stoffskiftet mitt var ubehandlet var jeg opp i en verdi på tsh på 30!! Det var utrolig slitsomt og merket at jeg var syk ja =/ Før svangerskapet tok jeg prøver 3 gang i året, Nå i svangerskapet måler jeg hver mnd og alt er helt tipp topp og virker nesten som jeg har funnet en ok verdi for meg men må vell regne med noen små justeringer etter svangerskapet tenker jeg...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2007 Vil det si at de første Verdiene du nå oppgir er de du har nå mens du er gravid og går på behandling???
Gjest Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Ja begge verdiene er fra når jeg er gravid. Kan forandre seg fra mnd til mnd hvor mye jeg ligger på nå i svangerskapet men det er helt vanlig at det er litt i ubalanse i svangerskapet men skal selvfølgelig ligge innenfor normal verdiene.. Jeg har hypotyreose fra før og fikk det ikke i forbindelse med svangerskapet. Har gått på levaxin i ca 5år.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Jeg har hypotyrose. Får utstkrevet Levaxin av legen min som jeg må ta hver dag. Spesielt viktig i svangerskapet, tar jevnlige prøver og styrer dosen deretter! :0) Lykke til, selv om det finnes mange plager rundt dette blir det ofte bedre når man får riktig dose. Lykke til!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. august 2007 Som dere ser er ikke det så hakkende gale når jeg først fikk påvist for høyt stoff skifte, men kjenner jeg kvir meg til å få svar på de neste. 24.02.06 TSH- 1,80 og FT4- 12,6 Da så det greit ut FIKK EN JENTE DESEMBER 2006 19.03.07 TSH-4,19 Da var den for høy August Har ikke fått svarene enda. Men hva i alle dager gjør jeg sersom jeg har for lavt stoffskifte??? Jeg kjenner jeg er så dritt lei av at alle hormonene mine er helt ute å kjører:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå