Gå til innhold

Hva kan jeg servere på 1 års dag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel litt an på alderen til gjestene. Jeg liker å lage noen forskjellige retter som gjerne kan lages på forhånd og så tines eller varmes opp eller serveres kalde. Eks paier, salater, godt brød, pizza, gryter, diper grønnsaker etc. Og så baker eller kjøper du ei kake eller to. :-) Lykke til.

Skrevet

Gjestene er 1 år gamle sammen med mamman sin! Tenkte pølser er enklere mat for så små. Tenkte på bløtkake, boller og litt frukt, høres det ålreit ut?!

Skrevet

det jeg tenkte å lage var pølser og brød/lompe, godteposer til de små, og sjokoladekake, muffins, gele, hmm.. og en snopeskål til vi voksne, ispinner. vi blir ikke så mange da,6 voksne og 5 barn i alderen 0-5år...

Skrevet

vi hadde snitter til de voksne,pølser til ungene,marsipan og sjokoladekake og et stort fruktfat,isteden for snop:)

falt veldig i smak for alle:)

håper dere får en fin dag:)

Skrevet

Sjokoladeplatekake og/eller muffins til de minste. Dette var i allefall stor suksess i min gutts 1 års dag. Fikk spise muffins helt selv, og det var veldig deilig og grisete og gøy ;) Lagde salater og oreo-kake til de voksne. Og is/sjokoladepudding er jo godt også, men da må de helst ha hjelp til å spise.

Skrevet

Da storebror ble ett år hadde jeg mange småretter. Det meste ble laget til på forhånd og frosset ned. Noe ble laget samme dag. Barna fikk brød og div plukkmat- havrefras, rosiner, tørket aprikos, frukt i biter og sikkert noe annet. Jeg lagde sjokoladekake i tillegg.

Da lillesøster ble ett år var hun den eneste ettåringen og siden hun ikke er så gira på mat trengte jeg å lage noe spesielt til henne. Jeg serverte snitter, muffins og jordbærkake med gelélokk. Snuppa selv fikk en minikake som hun åt kremen av.

Jeg orker ikke å gi barna masse godteri og greier bare fordi at de har bursdag. Når de blir eldre kan de få, men ikke ennå. Storebror er tre år og vi kjøper ennå ikke godteri til ham. Han får spise om det serveres borte, men vi gir det ikke til ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...