Lilly 79 Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Før man blir gammel, mener jeg? Er jo ikke sikkert man blir så gammel heller. Jeg vil feks. kremeres. Det har jeg jo ingen garanti for at jeg blir?? Og om jeg dør nå, hva med eiendelene mine, penger, etc? Går de til mannen automatisk, og hva med datteren min? Vi har ordna det slik da, at om en av oss dør, blir den andre gjeldfri og klarer å sitte med huset. Men er det mer vi bør ta hensyn til? Mannen min er ikke far til barnet. Hun har aldri sett sin far. Hva for noen spillopper kan han finne på om jeg dør nå? Altså donorfaren, ikke den jeg lever med. HÆ?
bærtæ Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Den biologiske faren kan kreve foreldreretten. Har dere delt foreldreansvar? Om dere har det burde du få satt opp en viljeserklæring som sier hvem du ønsker skal overta omsorgen for barnet om du faller fra. Kan være greit gjøre uavhengig av foreldreansvar også.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Ønsker knytt til begravelse osv. er jo ofte greit å formidle til familie. Slik jeg forstår deg så er du gift, men har mannen din adoptert din datter? Om ikke det, og om du skulle vandre heden, så burde du nok skrive et testamente om hvem du ønsker skal ha omsorgen for ditt barn. Men biologiske far vil jo stå sterkt om det ble en rettsak, vil jeg tro. Samtidig så vet jeg vel ikke helt hva du mener med donorfar. Kan vere ute på tynn is her, men mannen din kan vel ikke sitte i uskiftet bo om datteren ikke er hans? Vi er ikke gift og har samboer kontrakt og testamente. Der står det bland annet hvem vi vil barna skal bo hos om noe skulle skje med oss. Det er avklart med min bror.
Kamomille Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Dersom dere ikke er gift, vil di datter arve deg. dersom dere er gift, vil mannen din måtte skifte med datteren din, men han har vel uansett krav på pliktdelsarven mener jeg....... Siden hun aldri har sett sin far, har han kanskje ikke foreldrerett eller omsorgsrett?? eller??? Hva med å la mannen din adoptere henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå