Sara Rompompei Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Når dere er på besøk... F.eks hos folk dere ikke kjenner såå godt. Hva definerer dere som rot... Og hva tenker dere evt om personer som har det rotete...
3b@rnsmor-30* Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 tenker ikke så mye over det jeg.. er sjelden hos noen som har det mer rotete enn her.....
Mrs. Bouquet Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Ja, men ser spesielt det de ikke definerer som rot. Kjøkkenbenk full av utstyr, post som ligger på stuebordet, cdcover som ligger på stereobenken, tannkoster og parfymer som står rundt vasken, klær som ikke henger i skap, tørkestativ som står i stue, gang e.l. Selv liker jeg at alt som ikke skal være til pynt eller ikke er i bruk for øyeblikket skal ligge i et skap eller en skuff.
Mille** Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Ja, jeg ser det. Er veldig nøye og ryddig av meg da. Men tenker ikke noe spesielt om de da, hva skulle det være? Folk for ha det som de vil for min del. ) Leker er ikke rot. Men klær slengt, klær som er brettet men ikke lagt i skapet, fullt av papirer og ting og tang på spisebordet, masse kopper og oppvask på kjøkkenet, blader og aviser slengt rundt omkring....
Gjest Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Bryr meg ikke om sånt. Besøker folk fordi de er koslige å være sammen med
Gjest Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 jeg er ganske rotete selv, og skuffer heller unna alt som er på bordet og tenner et lys. Satser på at ingen reagerer på noe når vi har det koselig:) Rot legger jeg ikke merke til. Selvsagt ekstremt rot. Det jeg kan reagere på er om det er rotete og uhygenisk. Kjøkken fullt av gammel mat, skitne truser på badgulvet osv. Skikkelig skitten og når det lukter, men vanlig rot ser jeg ikke. Synes det er sympaisk når venner av meg heller leser en bok enn å springe rundt å rydde:)
It's all about me Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Det kommer an på hva slags rot. Ekkelt rot ser jeg veldig godt. Mens "her bor folk som har et liv"-rot ser jeg ikke. Eller jeg ser det, men regarer ikke på det er vel heller riktig.
TurangaLeela Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Jeg jobber i hjemmetjenesten og ser mye rot, og det er veldig normalt, synes folk er blitt hysteriske i dag..bl.a.meg selv. Jeg liker ikke at det er overskittent hos folk, men koselig med litt rot, får det ikke til å bli koselig hos meg selv... Men skittne doer og ekkel kjøkkenbenk og vask liker jeg ikke, og sengklær som går av seg selv..
Gjest Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Jeg liker selv å ha det veldig ryddig. Må nesten si at jeg blir flau når det er rotete og jeg får besøk. Da blir jeg helt strassa og smårydder litt i smug. Men når jeg er på besøk slapper jeg sånn av når jeg ser litt rot. Synst faktisk at litt rot (hos andre) er koselig jeg. Rot definerer jeg som litt klær her og der, litt oppvask, blader og post liggende rundt o.l. Et skittent hus er derimot helt motbydelig.
MikroMidas Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Vanligvis ser jeg ikke andre sitt rot, og hvis jeg ser det så bryr jeg meg ikke. Det er ikke utpreget orden hjemme hos oss heller, så jeg er vant til at det ligger litt ting og tang rundtomkring. Men hvis det er så rotete at det er tydelig at det ikke er kommet til en skurefille eller andre rengjøringsmidler på leeeeeenge, da synes jeg ikke det er særlig hyggelig. Vi har noen i familien (litt uti mannens familie) hvor rydding og vasking ikke akkurat står på månedsplanen, for å si det sånn. Der må man passe seg for hvor man setter baken eller hvor man holder hendene. På kjøkkenet er det ikke EN ledig liten flekk til å sette fra seg noe. Det flyter over alt. Tomme kartonger, bokser, uvaskede tallerkner og bestikk overalt (de har ikke oppv.maskin), ting er dratt ut av skapene og ikke satt opp igjen osv. osv. De er mellom 40 og 50 år og alene, så det er ikke akkurat unger som roter heller. På badet der orker jeg ikke å sette rumpa på skåla - står og tisser!! Da begynner det å bli litt vel ille. Vi er der sjelden, men av og til føler vi at vi må stikke innom hvis vi er forbi de trakter. Jeg forstår ikke at noen orker å ha det sånn.
Kamomille Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 leker og andre barneting definerer jeg ikke som rot. Huset skal etter min mening se ut som det faktisk bor noen der! Men det værste jeg vet er å gå inn på badet til folk og bli møtt av skitne klær, skitne doer, rotete hånsvasker med såpe og tannkremrester.......usj...... matrester og skitne middagstallerkner og gryter liker jeg ehller ikke.....
Gjest Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Ser og ser, hos noen av de jeg er til er det ikke rot å spore, det er alltid blåst og det er alltid skinnende rent. Men den ene er selverklært hysterisk i forhold til rot og vasking. Hun har ingen barn, jobber 100%. Den andre er enda mer hysterisk. Når hun skifter på sengene, tar det merkelig nok en hel dag.... Hun har 3 barn, er hjemmeværende, og kan ikke tenke seg å jobbe for mye, for da får hun ikke tid til husarbeid... Hos andre legger jeg merke til det om det er ekstremt rotete og skittent. Om det ligger klær og slenger, badet flyter over av håndduker og skitne klær. Om det er tydelig at det ikke er vasket kopper på lang tid. Men at det vises at det bor folk der, det skaper bare hyggen og kosen synes jeg. Har ingenting i mot at det ligger ei bok, eller et blad frem. At aviskurven er full av blader og aviser. Jeg er selv glad i å lese... Vi har det ikke til enhver tid strøkent, men jeg prøver å holde en rimelig orden her da. Sorterer posten og hiver det som skal hives og legger regningene der de skal ligge. Men har blitt overrasket noen ganger og da går jeg og rydder i smug. Men det er sjelden så rotete at det liksom ikke nytter å plukke litt her og der. Bare noen få tak, så ser det bra ut... Men vi får feie for egen dør:)
Honningmelon Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Hos noen gjør jeg det, fordi da er det virkelig rotete. Jeg liker ikke rot selv, men om det ligger litt og slenger hos andre, så bryr jeg meg ikke om det.
gærne ko Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 ikkje så bra som eg ser mitt eget rot...
elinmamma Skrevet 27. august 2007 #16 Skrevet 27. august 2007 Jeg ser rot, men tenker: Åh, så godt at det ikke bare er hos oss.... Men møkkete bad, skitne truser og sokker på gulvert osv syntes jeg er ekkelt, og sånt slenger ikke rundt hos oss heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå