Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få støtte til samme semester to ganger, når man har sykemelding for det første tro??

Dvs. Jeg startet på utdanning i fjor høst, 1. semester, men ble syk, og fikk sykemelding fram til februar. Dermed forskøv jeg hele greia med et halvt år, og tok den eksamen på mai. Men jeg fikk jo studielån hele året - altså begge semester.

Har jeg ikke krav på studielån for første semester nå da??

Har nemmelig prøvd å snakke med dem, men får bare til svar at jeg må vente til søknaden er ferdig behandlet...

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Er det snakk om vgs eller høyere utdanning?

Skrevet

Ja. Om du tar en utdanning hvor du er berettiget lån/stipend kan du være noe forsinket i studieløpet (akkurat hvor mye er jeg usikker på, men det står på lånekassas nettsider), nettopp pga slike situasjoner. Et lite tips når det gjelder å ta kontakt med lånekassapå tlf; vent til uti oktober, nå om dagen er det altfor hektisk der

Skrevet

du kan søke om å få lånet fra første semester omgjort til stipend dersom du har sykemelding OG ikke har rett på sykepenger.

Skrevet

Det er høyere utdanning ja... så håper det går i orden. Sover nesten ikke om natta pga alle regninger og studieregninger jeg har utsatt.

Jeg har dessverre ikke anledning til å vente til oktober.. går det ikke i orden må jeg finne meg en jobb... og jeg kommer jo igjennom på tlf, men føler kanskje at de svarer litt kort, og det kommer nok av stresset som er der akkurat i disse tider.

Jeg har sendt inn søknad om syketipend, med legeerklæring og alt, så det blir nok omgjort til stipend. Så det er det semesteret etterpå jeg vil få etterslep på..

Skrevet

Siden det er høyere utdanning får du støtte, ja!:-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen =) Jeg håper det går i boks... det blir mange sånn enn hvis hva osv.

Skrevet

Åååh... nå kom det akkurat inn at jeg har fått det innvilget!! En stor klump forsvant fra magen min =) Har vel sjekke lanekassen.no 10 ganger i døgnet siste ukene. 2 1/2 mnd har det tatt dem å behandle søknaden min! Helt utrolig...

Skrevet

Så godt å høre at det ordna seg!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...