Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Hvis vi tar ut 100% permisjon i 44 uker tilsammen (f.eks 12uker på mannen og 32uker på meg). Er det da slik at jeg får utbetalt 100% av min 90% lønn under min permisjon, og mannen får 100% av sin 100% lønn under sin permisjon? Noen som har forstått det annerledes? (Anta at vi begge tjener under 6G, for enkelhetsskyld). Takknemlig for svar!
nungo Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Tror det må bli riktig. Om dere velger permisjon med 100 % lønn skal både du og i din mann få utbetalt det dere pleier også i permisjonstiden.
elimor Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Riktig, så lenge du jobber mer enn 75 % stilling, og det gjør du jo... Sakset fra lovdata.no: "Dersom moren arbeider deltid etter fødselen eller omsorgsovertakelsen, blir farens foreldrepenger redusert tilsvarende reduksjonen i morens arbeidstid. Utgjør morens stillingsdel minst 75 pst. av full arbeidstid, får likevel faren foreldrepenger beregnet i samsvar med sin egen stillingsdel."
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Takk, begge to! Hilsen hovedinnlegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå