kokosyklus Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 LEi av å være slapp og sliten LEI av å være tiltaksløs LEI av å snakke om kvalme OG jeg har vondt i ryggen og går som ei krokete gammel kjærring... Så nå tar jeg affære. I det siste tror jeg at jeg har klaget mer over kvalmen enn den egentlig har vært tilstede. Jeg har det bra nå. Jeg fant ut i helgen at nå har jeg det så bra som jeg kan ha det i svangerskapet. Blir skikkelig sliten av ingenting, men sånn er det nok for de fleste. Jeg tror jeg har begynt å sykeliggjøre meg selv fordi jeg ikke fungerer slik som jeg gjorde før jeg ble gravid. Så nå er det nok. I dag skal jeg stå opp, vaske klær, rydde her også gå på jobb. Jeg skal ikke sykemelde meg neste uke, men jobbe fullt. Så skal jeg heller bli flinkere til å slappe av når jeg er hjemme. Fra nå av skal jeg glede meg over at jeg for det meste IKKE ER KVALM! Og til torsdag begynner gravidyoga. Hurra! Jeg er så heldig og har verdens mest oppmerksomme mann som daglig ser på meg og spør hvordan jeg egentlig har det som gravid:) Han tar på magen min og snakker masse om ultralyden vi skal på til onsdag. Skjønner dere, jeg kan virkelig ikke klage! Nå skal jeg ta meg sammen og være glad:)
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Det er fort gjort å bli oppgitt over at kroppen ikke er helt med slik den var før. Jeg begynte på blodtrykksmedisiner allerede i uke 14 og så for meg hele svangerskapet på sofaen. Nå (uke 17) fungerer medisinen utrolig bra, og så lenge jeg tar livet med rooooo, så går det helt greit. Ja, jeg blir kvalm når jeg ikke spiser ofte nok, og nei jeg får ikke kost meg med rødvinen min eller spist sushi,men alt kommer tilbake!:-) Viktig med litt perspektiv innimellom. Noen lider av ekstrem svangerskapskvalme og ligger på isolat i mørke og får intravenøs næring, mens andre har åpning allerede fra uke 20 og må ligge uten å bevege seg frem til termin. Vi har det bra!
Kakebakesøte Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Det er et bra innlegg. Det er mye som bunner i det psykiske. Klarer man vende negative tanker til noe positivt så får man det mye bedre. Men det er ikke så lett, synes du er skikkelig flink jeg!
kokosyklus Skrevet 27. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2007 Tror det egentlig nå bare er å snu litt på tankegangen ja. Det skal nok gå bra:) Man blir slapp og uvel av å ligge på sofa hele dagen når man vanligvis er frisk også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå