Gå til innhold

Er det vondt å sette inn spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurdere kobberspiral, men er litt redd for at det skal gjøre vondt å sette den inn og at mens-smertene blir verre.

erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!!!!!!! Gjenopplevde fødselen på nytt. Kom noen klynk fra meg der jeg lå ja, men nå var ikke livmora mi klar for en spiral(7-8 uker etter fødsel) så måtte ta den ut igjen og sette inn ny 4 uker etter, var ikke vondt da:) har kobberspiral, tror jeg er fornøyd, har ikke tenkt så mye på det...

Skrevet

Jeg har fått satt inn hormonspiral da.. Syns ikke det var så vondt.. Ikke noe særli værre enn en vanlig gynekoligisk undersøkelse...

Skrevet

NEI!

Ikke på meg hvertfall. Celleprøven var vondere, he he:)

Skrevet

ja var litt vondt men d gikk fort..satte inn kobberspiral på fredagen jeg.da var d 7 uker siden fødselen... har ikke merket noe ubehag ennå.bare litt småe menssmerter... så blør mann litt etter man setter d inn..men legen min sa at jeg trengte ikke få tilbake mensen før til jul eller noe siden d ikke er hormoner i den og jeg fullammer..

Skrevet

Jeg syntes det var veldig vondt. Faktisk værre enn fødselen. (Men så hadde jeg en veldig grei fødsel da....) Men tror ikke det pleier å gjøre noe særlig vondt. Alle venninnene mine som har satt inn spiral har sagt at de nesten ikke kjente det, så sjangsen for at du ikke synes det er vondt er nok størst :-) Og så er det jo veldig greit når den først har kommet på plass og blødningene gir seg!

Skrevet

Jeg hadde ganske vondt, (langt fra værre enn fødselen da...) men det gjør vanligvis ikke vondt nei. jeg har bakovervendt livmor og legen min mente at jeg var veldig vanskelig å sette inn på, hun var like ved å måtte sende meg til gynekolog for å få den inn. Men det tok ikke så veldig lang tid da, og det er veldig ålreit å ha preventert seg for lang tid fremover. Jeg satt også inn hormonspiral.

Det hører med til skjeldenhetene at det gjør vondt altså, de fleste kjenner veldig lite under innsettelsen.

Du har sikkert fått såpass mange svar som tilsier at det er vondt her, fordi det er vi som syntes det var vondt som er mest engasjert i temaet, hehe:)

Skrevet

Har ikke gjordt vondt noen av gangene. men hørt det kan det hvis det er under 12 uker siden fødsel. her på legesenteret nekter de å sette inn før 12 uker etter. dette fordi slimhinnene og livmorhalsen ikke har trekt seg helt samme og det kan ende med at spiralen vokser inn i livmorhalsen.

Skrevet

Hos de fleste som har født vanlig (vaginalt) gjør det ikke noe spes vondt å sette inn. Det kan være vanskelig om man har hatt keisersnitt, siden livmorhalsen da ikke har vært så utvidet. Jeg prøvde hos min lege, men han fikk den ikke inn uten at det gjørde vondt. Som han sa; han hadde fått den inn om hann virkelig måtte, men det var bare tull å utsette folk for det ubehaget. ( i tillegg til at det kan gjøre vondt, er det en del nerver der som gjør at man reagerer med kvalme og svimmelhet om de blir provosert). Ble henvist til gyn på sykehuset, hvor jeg fikk bedøvelse og spiralen ble satt på plass uten annet ubehag enn litt hjertbank pga adrenalin i bedøvelsen.

Har hormonspiral; ingen smerter, og minimal mens

Skrevet

Jeg satte inn kobberspiral ca 4 mnd etter fødsel, kjente absolutt ingenting!

Fryktet alt som du nevner, men mensen er som før. Ikke særlig mens-smerter, men litt kraftigere blødning de første dagene av mensen.

Skrevet

satte inn hormonspiral 3mndr etter fødsel.. ikke noe vondt, bare litt ubehaglig, men det er vel like mye pga en lege som står å styrer på der nede da...hehe :P Bare hatt en mini-mens siden :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...