Gå til innhold

hjørnetenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kommer hjørnetennene?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Vanligvis etter de første jekslene kommer. Stander rekkefølge er: 2 fortenner nede, 4 fortenner oppe, 2 fortenner til nede, 4 jeksler, 4 hjørnetenner og så 4 jeksler til. Men de kommer ikke alltid i den rekkefølgen da! :-) Og når de kommer varier veldig. Mine to eldste var vel ca 1,5 år når de fikk hjørnetennene sine.

Skrevet

gutten min på 17 mnd har fått alle fortennene, 4 jeksler men mangler hjørne tenner

Skrevet

Da kommer de nok snart, kikket i boken til mellomste, han var 19 mnd da første hjørnetannen kom :-)

Skrevet

oki.. da kan det ennå gå en stund ja...

Skrevet

Jenten min er 2,5 år. I sommer fikk hun hjørnetennene nede. Omsider! Var på Helsestasjonen på 2,5-års kontroll.Hadde kun 2 fortenner nede, og en jeksel på hver side. Men manglet 2 tenner mellom jeksel og fortennene på hver side. Helsesøster ringte til tannlegen mens jeg var der og spurte om vi skulle komme inn for en sjekk for å se om det var anlegg til tenner der eller om vi skulle se det an.

Tannlegen sa da at hvis hun ikke hadde fått tennene til hun fylte 3 år så skulle vi ta kontakt.

Men så gikk det et par uker og så kom det 3 tenner på en gang. 1 mnd senere kom den siste hjørnetannen.

SÅ de kommer nok;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...