Gå til innhold

Kynnere som ikke slipper tak..auauau

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget di siste ukene med kynnere.

Igår å idag er di blitt verre..holder på med klesvask,men det går sakte.Klarer nesten ikke gå for det strammer så i magen.Blir litt bedre når jeg sitter helt i ro,men kjenner enda at det gjør vondt.Er 34 uker på vei.

Har vært plaget med bekkenløsning helt fra starten av,nå kjenner jeg mye smerte i bekkenet,halebeinet..spesielt når jeg skal reise meg opp fra sofaen eller sengen.

Har hatt veldig mye ekstra luft i magen di siste dagene å går på do oftere for nr 2 enn vanlig,men ikke løs mage.

Kjenner velidg mye ned press,føles av å til ut som babyen prøver å presse seg ut.

Har også hatt hodepine di siste dagene,ikke sånn skikkeli..bare sånn lett hodepine,men i dag syns jeg det er litt verre.Har vært litt uggen form,kvalm.Og svetter mye mer enn vanlig.Var hos jm å fikk målt fastende blodsukker,men det var helt fint så ingen tegn på svangerskapsdiabetes.

Kan det være at jeg føder før termin ?Hvordan er det viss jeg føder n i uke 34? Om fødselen starter,vil di prøve å gjøre noe for å stoppe den da ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter igjen..er det ingen som vet hva dette kan være ?

Skrevet

syns du skal ringe føden, de kan gi deg svar..

Skrevet

Har jo ikke noe ekspertsvar på dette. Men hvis du har så sterke kynnere blir man jo anbefalt å legge seg ned å ta det rolig, dropp husarbeid for en stund, prøv å slapp mest mulig av og se om det hjelper. Ta kontakt med jordmor/føden hvis du blir ekstra bekymret. Hvis det skulle vise seg at fødselen skulle starte vet jeg at de vil prøve å gi noe som er riedempende, dette skjer med mange kvinner det har jeg hvertfall hørt om. Vet ikke helt hva de gir men tror det er et slags drypp, mulig brichanyldrypp for å få livmormuskelen til å slippe taket. lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar begge 2 :)

Får prøve å la husarbeide ligge

Skrevet

eg er i uke 29 og har den siste mnd slitt med ganske kraftige og vonde kynnere. det starter med at det starmmer seg i korsryggen og videre frem i magen og desse kynnerene slepper ikkje taket så lenge eg beveger meg. det som har hjulpet på meg er at eg legger meg ned på enten sida eller ryggen (alt etter hva som er behagelig) og puster dypt og roleg. nokon ganger hjelper det å masere magen forsiktig. om kynnerene verte sterkare eller ikkje gir seg i det heile tatt, ville ringt føden for å kanskje få tatt en sjekk. håper det ordner seg:) lykke til videre:)

Skrevet

Jeg ville ringt føden!

Kan høres ut som noe er på gang. Selv ble jeg innlagt med rier og 2 cm åpning da jeg var 33+4 uker på vei, var innlagt med drypp, før jeg fikk reise hjem da jeg var 34 uker. Hos meg startet det med hyppige kynnere. Jeg hadde ikke en gang vondt og var egentlig litt tilfeldig etter kontroll hs jm at jeg ble sendt på sjekk. Ble ganske paff da jeg fikk vite at fødsel var i gang!

Etter uke 34 stopper de nok ikke fødsel uansett slik jeg har forstått det, men jeg ville uansett hørt med en erfaren jm om det er falsk alamar eller ikke. Det er fremdeles for tidligå føde nå... Jeg er nå 34+4 uker på vei og tar det en dag om gangen! Hver dag er som en bonus og jeg håper inderlig at jeg ikke føder før jeg er 36 uker på vei.

Lykke til!!

Skrevet

Tusen tusen takk for svar :)

Setter utrulig stor pris på dere jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...