Gå til innhold

humf, lurer sambo meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi harkjøpt oss valp.:) Siden den gode kjære gutten vår reiste til de evige jaktmarkeder i mai. :(

Vi har ikke fått han ennå siden han er bitteliten, men vi har vært på besøk og hilst på han og skal d snart igjen.

Nå leser jeg om rasen og det er en kamphund, som er agresiv mot andre dyr, men familievennlig. De prøver vist å lure amstaff inn i rasen og de som har amstaff prøver å registrere den som en i samme rase som vår.

Så vår må d taes blodprøve av for å få han registrert og få stamtavle.

Men så leser jeg på nett at det er en av to raser de i england sier er 100 prosent sikker bland barn. "The nanny dog".

jeg vil ikke ha en kamphund, er i mot sånne penisforlengere...

Jeg vil ha en familiehund. Er det d jeg får???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi... skjønner at du er usikker ja....

men de ser jo ikke så familievennlige ut da...

ville valgt en mye søtere hund om det skulle være familiehund tror jeg......

jeg for min del synes ikke den typer hun er så fine, og jeg er redd de.. så ville nok valgt en annen hun i utgangspunktet jeg da..

Gjest otilie79;)
Skrevet

Amstaff har vært veldig diskutert her inne, og folk er veldig uenige. Noen mener det er den beste familiehunden, mens andre mener motsatt:o)

Skrevet

Hvilken rase er det da?

Du skriver bare at de prøver å "lure" inn amstaff?

Skrevet

Herregud da, glemte jo å skrive hvilken rase det er.

staffordshire bullterrier.

Mammaen til valpen er helt skjønn, falt pladask for henne og så snill mot barnet i huset der (vi kjenner de privat).

Skrevet

Bare så det er sagt så er det IKKE lov å avle på Amstaff i Norge, og man må ha papirer på at den er registrert før loven inntraff. Tror det var 2001 eller noe rundt der.

Amstaff kan være en veldig fin familihund, men også en tikkende bombe hvis den er blandet inn med pittbull.

Hva slags rase er det du skal få?

Skrevet

Jeg liker den rasen:-)

Men jeg må virkelig si at jeg håper du har funnet en seriøs oppdretter!

Det er så synd at noen skal ødelegge for andre, og avle på agressivitet, så forsikre deg om at det ikke er tilfelle hos din oppdretter:-)

Skrevet

Staffordshire bullterrier er en herlig familiehund!

Skrev tidligere litt om denne rasen, da min venninne har en slik. snilleste hunden jeg har vært borti. Hengiven, tålmodig, snill og klok. Venninnen min har hatt den i 4 år nå, og har en sønn på 3. Guttungen kan "gjøre hva han vil med den"..

Og denne hunden ble tidligere brukt som kamp hund og hadde det ikke bra. allikevel er det en utrooolig snill hund den dag i dag.

Hun fikk sin gjennom sos dog rescue.

Selvfølgelig finnes det aggressive hunder i denne rasen også, en aggressiv hund kan du finne i alle raser, og jeg hadde ikke vært noe mer skeptisk til denne enn noen andre raser.

en herlig familiehund!

Skrevet

staffordshire bullterrier er helt utrolig bra hunder.. Det at noen avler på agressivitet er jo problem i andre raser også, men hvis dere kjenner oppdretterne som du skriver, så har dere jo en ganske bra kontroll der..

Det er først og fremst hvordan hunden blir behandlet som avgjør temperamentet. De som absolutt skal ha en aggressiv hund begynner tidlig og plager hunden fysisk over lang tid.. Denne behandlingen hadde gjort den søteste golden retriver aggressiv.. Er jo ikke så rart heller. Jeg blir så lei meg av å tenke på hva enkelte hunder må gjennomgå!

Grunnen til at man ser adferden mer hos enkelte raser er at de har et utseende som enkelte ønsker på slike hunder, og derfor blir de valgt forann andre raser.

staffordshire bullterrier er utrolig flotte hunder, og jeg tror at de som sier at de er slemme ikke vet så mye om dem. De har bare sett eksempler av hunder som har blitt mishandlet!

Vær heller glad for at du kan være med å gi en søt liten sak et godt hjem så han/hun kan vise verden hvor snille de egentlig er. :-) Er ikke rart man forsvarer seg hvis man har blitt slått og sparket hele livet..

Det hadde gjort noe med oss alle!

Skrevet

Tusen takk *Jenta*med*lillegutt*.

Det er dette samboer også sier pluss de som eier mora.

Men ble jo litt skeptisk når jeg rota rundt på nette og leste om rasen. Syns mora er helt nyyyydelig så viste ikke at de var i samme slekt som flere som er forbudt i norge.

Å har alltid irritert meg over de som vil ha kamphund. har en kompis med amstaff (skikkelig penisforlenger) og syns d er idioti.

Så ble litt redd jeg gikk i mot mine egne premisser.

Skrevet

Er i mot amstaff så skal ikke ha en sånn inn i huset her...

Skrevet

Lilly 79

Det er et vennepar av oss som har mora og hun er kjøpt av en kjempe seriøs oppretter i sverige, han har også pappaen til gutten vår. Vi er også opptatt av at det skal være seriøse folk som driver med det.

Skrevet

Dere har fått dere Staffordshire Bull Terrier?

Da kan jeg i så fall berolige det med at det er verdens mest fantastiske rase! Det står MYE misledende og direkte feil i litteraturen om rasen.

Som feks at det er en rase med "to personligheter" osv osv.

Det er sant at den ble brukt som kamphund for over 100 år siden, først og fremst med okser. Men dette er en egenskap som er avlet vekk..

Men det er jo en rase med UTROLIG mye fordommer knyttet til seg.. desverre, pga uvitenhet og media.Så det er vel det eneste negative som er med å ha en staff, at man må forsvare dette kamphund tullet hele tiden..

Husk at ENHVER hund kan bli en kamphund, havner den i feil hender..

Og at staffer har saksebitt, låser kjevene og har et kraftigere bitt enn andre hunder, er bare gamle myter..

Dere har skaffet dere en rase som er morsom, lærevillig, super lojal, tålmodig(eller så tålmodig en terrier kan være da;), super glad og barnevennlig. Bare vær kjempeflinke til å sosialisere han! (noe som er viktig for ALLE hunder.,.)

Vi mistet vår staffe tispe i fjor, da datteren vår var 1 mnd.. Hun ble påkjørt av bussen. Men vi fikk en ny da datteren vår var 6 mnd, en 5 år gammel hanne, som er SÅ snill og rolig, og han og datteren vår er blitt et radarpar. Så at de kalles Nanny-dog er det en GOD grunn til!!

Alle staffer jeg har hørt om, og møtt, er helt fantastiske med barn.

Bare prøv å legg fra deg dette kamphund begrepet litt...Det er IKKE en kamphund du har fått!!

At alle hunder blir testet er bare gull, så kanskje man klarer å sile vekk disse idiotene som prøver å ødelegge for rasen ved å blande inn andre raser.

Når du har fått deg en Staffordshire Bull Terrier har du fått verdens beste venn!

Kan jeg forresten spørre hvor dere har kjøpt den hen?

Om du vil kan du sende meg en PM, hvis det er noe du lurer på.

Alltid hyggelig med nye staffe eiere : )

Skrevet

Lillegull4 mye rett i det du sier. Fant nå en side som det står at i england er det over 250 000 slike hunder og ikke ett bitt er registrert.

Det er kanskje en grunn til at de er betegnet som dårlige vakthunder og "the nanny dog".

God å lese at flere kan bekrefte at de er gode familiehunder.

Den forje vi hadde var mops og det kan umulig finnes bedre. men vi var uheldig med vår så blir ikke flere mopser på oss. litt mye plager med stor foll osv...

Skrevet

Dersom hunden er hvalp, og kommer fra et godt hjem, samt at dere ikke forsøker å dyrke evt aggressivitet vil nok hunden bli en vel så god familiehund som noen andre. Hadde kansje vært mer skeptisk om det var en voksen hund der an ikke kjente bakgrunnen. Nei bli kjent med hunden, og få den trygg hjemme så går det nok bra.

Bare som et apropos: alle hunder kan bli aggressive, ikke bare de som tradisjonellt er brukt i kamp. Jeg kjøpte, for en del år siden, en Amerikansk Cocker Spaniel. Verdens søteste hund. Men når han var 14 mnd måtte jeg avlive han, han var blitt en tikkende bombe som jeg ikke turte ha ansvar for lengre. Han logret og glefset samtidig når han fikk mat, og var blitt så sint at jeg de siste ukene kun turte lufte han i hundegård, i frykt for at barn skulle komme å hilse på om vi gikk tur. Vetrinærene som undersøkte og senere avlivet ham mente det var ett av tre: hormonell overdose som følge av pubertet, medfødt hjerneskade, eller ervervet hjerneskade etter en ulykke vi ikke visste om. Valgte å ikke obdusere da det kostet vanvittig mye (tror det var 23.000 de skulle ha). Så at en hund er typisk familiehund og veldig søt er absolutt ingen garanti for at dyret er snillt og vennlig. Ting kan skje.

Lykke til med hvalpen!

Skrevet

Takk albah :)

Du bekrefter det samboer sier, så nå legger jeg hele denne kamphund greia bort, og manner meg opp til å forsvare gutten min mot fordommer og vise alle her omkring for en nydelig kar han er. Gleder meg som en unge til vi skal hente han.

Siden du kjenner denne rasen og jeg har lest så mye om dens misforståtte atferd hos andre dyr. Går de godt i lag med katter. Vi skal ta til oss en kattunge samtidig som han kommer og håper det skal gå kjempe fint med de to i lag. tror du det???

Gutten vår kommer fra Meltalstaff som du lett finner på nett ;)

Skrevet

Staff og katter er ikke noe problem!

Særlig når dere får begge to sammen som små!

Han vi har nå var ikke vant til katter der han kom fra, og var sånn som hunder gjerne er med katter; litt gira : )

Men med katten vår var det greit etter EN dag! Da lå de side om side i senga og kosa : D

Den forrige eieren ble helt forundra : )

Skrevet

Først vil jeg si at ingen hunder er 100% barnesikre, det er mange andre faktorer som virker inn. Når det er sagt, har jeg selv hund som har ufortjent dårlig rykte, men de er veldig barnekjære selvom de ikke er kjent for det. Når det gjelder din hund er de kjent for å være veldig barnevennlige og det er en av rasebeskrivelsene på bl.a canis.no. JEg er en av de som var skeptisk til hunder som amstaff og jeg hørte at de var aggressive overfor andre hunder, men har den dag i dag ikke truffet en eneste amstaff eller Staffordshire bull terrier som har vært aggressive overfor mine hunder iallefall, litt irriterende kanskje men veldig greie. Aberet med denne rasen er at de likner på pitbull og amstaff og de har det vært mye snakk om, og du vil alltid måtte forsvare hunden din overfor folk som ikke vet bedre. Jeg personlig tror at du får en grei familiehund så sant den får skikkelig oppdragelse, men du vil få mange negative reaksjoner på valget ditt, det kan sikkert alle som har en hund med rykte bekrefte. Lykke til med hunden din iallefall, den er sikkert kjempeskjønn:)

Skrevet

Godt å høre. jeg er egentlig litt mere kattemenneske så vi får begge vår vilje nå :)

Pluss 3 glade jenter som gleder seg til katt og hund. Har hatt hund før og tror at de har godt av litt avlastningshjelp bland tre dyreglade barn. kan fort bli for mye koslig og leking hehe...

Skulle gjerne henta kattungen NÅ, men venter til samtidig som gutten vår kommer hjem så vi er sikker på at det går knirkefritt:)

Skrevet

Du får helt klart en familehund. Har en Staffordshire Bull Terrier og en datter på 3. Tispa mi er 6 år og verdens snilleste frøken mot Lille. I det siste har de begynt å sove sammen. Tispa forlater sengen min til fordel for å sove i fotenden hos Lille. *furt*

Det er derimot ikke til å stikke under en stol at hun ikke er særlig vennlig mot andre hunder (tisper) tross mye sosialisering, utstillinger, agility treining og lydighetstrening fra hun var valp. Det ligger til rasen at de ikke er spes snille med andre hunder. Det er den eneste negative tingen jeg har å si om rasen, men dette gjelder stort sett for mange hunderaser spesielt blandt tispene.

Lykke til med hunden.

Ps: En staffordshire er ingen "førstegangshund" som man kan prøve og feile på om du forstår hva jeg mener. Vær konsekvent. Gå på lydighetstrening og LÆR mye om hunder før valpen kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...