Gå til innhold

Toll på barnevogn fra Sverige?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man betale toll på barnevogn kjøpt i Sverige når det er betalt over 6000 kr som er reisegods grensa.???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formelt sett tror jeg at du må det. Husk at hvis du har vært ute av Norge i mindre enn 24 timer, er beløpsgrensen 3.000!

Legg dog merke til at beløpsgrensen gjelder _per person_. Det skulle bety at hver person i bilen kan kjøpe varer for 3.000/6.000 kroner.

Jeg fant ganske mye interessant her: http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=70721, blant annet følgende:

"I tilfeller hvor verdigrensen på NOK 6000/3000 overskrides, kan du selv velge hvilke varer du vil betale toll og avgifter for. Hvis verdien av en vare overstiger denne grensen, må toll og avgifter betales av varens verdi i sin helhet. Varer som utgjør et hele, kan ikke deles og innføres over flere reiser, eller av flere personer. Dette gjelder selv om verdien av den enkelte del er mindre enn NOK 6000/3000. Kan du ikke dokumentere verdien, f.eks. ved kvittering, fastsettes verdien skjønnsmessig av Tollvesenet."

Er du i tvil, send en e-post eller ring til Tollvesenet. Jeg tror for eksempel det er litt spesielt med innførsel fra Sverige, ettersom de har samme momssats som oss i Norge, og man skal visst ikke betale dobbel moms. Men dette har jeg dessverre ikke satt meg så nøye inn i. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...