Gå til innhold

Plaget av kynnere.....bør jeg ta det med ro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 34...har en god del kynnere, økt i helgen. Er det sånn at man helst bør ta det med ro da?

vil jo helst på jobb, men ikke hvis det ikke er bra. Er lærer på barneskolen, så sitter jo ikke akkurat stille på en kontorstol. Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei :)

Jeg er også i uke 34 å har vært plaget med mye kynnere som gjør vondt di siste ukene.Var på kontroll hos jm i forrige uke,hun sa at jeg sku ta det med ro å ikke fære å farte så mye på butikker å sånt.Men at dette var noe jeg måtte kjenne etter selv.

I helga har dette blitt verre, er nesten sånn at hver gang jeg er oppe å går så kommer kynnere som gjør vondt.

Men du kan jo ringe jm å høre hva hun anbefaler deg.

Skrevet

JEG personlig ville ha dels sykemeldt meg, og tatt det mer med ro. ække no vits i å overanstrenge seg. kynnere kommer jo ofte i forb med at man er i aktivitet/for mye aktivitet. er liksom ingen som takker deg ved fødsel for at du jobba "livshitten" av deg under graviditeten... hehe....

hva med reduserte dager??

Skrevet

Jeg har vært plaget med kynnere siden uke 20 og de har bare blitt værre. Har fått beskjed om å ta det med ro siden jeg fødte 17 dager før tiden med førstemann.

Kynnere skal jo forberede kroppen på det som kommer, men de kan i verste fall, om de kommer regelmessig og mye, føre til at livmorhalsen blir kortere og det vil vi jo ikke før tiden er inne.

Jeg ble sjekket av lege på riksen og fikk den beskjeden av han at jeg skulle ta det med ro pga livmorhalsen kunne bli kortere om jeg ble mye plaget med regelmessige kynnere og særlig om de begynte å bli vonde. Da skulle jeg komme tilbake til sjekk, for da kunne det utvikle seg til premature rier. Og ja, det har jeg også hatt pga jeg ikke har vært flink nok til å ta det med ro.

Det er jo heldigvis individuelt hva som skjer med den enkelte. men jeg syns du skal få full sykemelding og ta det med ro den siste tiden. Nyte tiden med magen før den lille kommer.

Om fødselen starter i buke 34 el 35 tror jeg ikke de vil gjøre noe for å stoppe den siden barnet er ferdig utviklet og vil klare seg bra.

Jordmoren på riksen sa at fra uke 35-36 ville de ikke stoppe fødselen om den startet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...