Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 3 åring må vekke pappaen sin hver morgen. Saken er: Jeg begynner på jobb 07.45 og må dra hjemmefra senest 06.50 for å rekke buss/bane. Da sover selvsagt gutten min på 3 år og siden sambo alltid begynner senere enn meg leverer han gutten vår i barnehagen. Samboer er et rent mareritt å vekke om morgenen, mest fordi han sitter oppe i de sene nattestimer. Har snakket med han om dette, men han sier han må jo legge seg når han vil..Greit nok det, men skal det gå på bekostning av sønnen vår? Synes ikke om at han må vekke pappa hver morgen altså..Og ikke tror jeg på at han våkner med engang heller..dvs mini er kanskje 1 time "alene" oppe..Tenk om noe skulle skjedd? I dag tvng jeg samboer opp når jeg skulle gå.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 nei absolutt ikke tolerert det.
Carnivale Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Det hadde vært (og ER, heldigvis) uaktuelt her i huset. Mannen din er voksen, han må ha selvkontroll nok til å legge seg i tide, og om han IKKE klarer å komme seg i seng tidlig nok til at han får nok søvn, så får han ha selvkontroll nok til å stå opp når ungen våkner da. Hadde på ingen måte vært komfortabel med å ha en 3åring løpende rundt i huset alene om morgenen.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Han sier jo selv at han våkner når mini kommer inn, men det tviler jeg på..Har en ekkel følelse i meg hele morgningen...
hollering Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Det høres ikke riktig ut. Er enig med carnivale om at mannen din er voksen og må kunne planlegge såpass at han klarer å stå opp med gutten sin. Kjipt for han lille å være alene oppe hver morgen,for ikke å snakke om hvis det skulle skje noe. Har man barn¨så får man leve etter det.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Hvis han ikke klarer det da? Hva skal jeg gjøre? tvinge han opp hver morgen?
Carnivale Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Hva er det han ikke "klarer" da? Å legge seg? Han kan jo å legge seg regner jeg med, all den grad han en-eller-annen gang i løpet av natta havner i senga. Du får begynne å be ham om å komme og legge seg samtidig som deg da vet du. Kan jo være koselig å legge seg sammen også.. Her er det ikke evne, men vilje, det står på. Om han ikke gidder å verken legge seg tidlig eller stå opp med ungen, så virker det på meg som han gir jamt faen.
Mockanin Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Det er ikke akseptabelt. Høres ut som xn min det der. Umoden og den mannen er 37 år.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Han legger seg i 3 tida og det sier seg selv at det ikke går når mini våkner mellom 7 og 8. Helt sykt når man tenker over det og jeg er sååå lei. Orker ikke gå å bekymre meg over dette når jeg er på jobb altså..Han sier bare han ikke er trøtt når jeg skal legge meg.
hollering Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Hvis du har det kjipt hver morgen pga dette,så hadde jeg satt meg ned å tatt en seriøs prat med han. Ikke holdbart¨å ha det sånn.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Har han det her? http://www.nettdoktor.no/helseraad/soevn/artikler/soevnfasesyndrom.php Vet ikke åssen det er å ha 3-åringer, men kan tenke meg at det ikke er så lett å være vekk og vite at det er ingen som passer på, så sånn sett hadde jeg ikke tolereret det. Selv sliter jeg med innsovinga, så jeg sliter med å komme meg opp om morgenene, men snulla er jo i sprinkelsenga ved siden av meg og enten leker trygt der eller bråker såpass at jeg våkner, så det blir jo anderledes enn med en 3-åring. Så enten får samboeren din skjerpe seg og legge seg tidligere eller hvis han har søvnproblemer oppsøke lege, og kanskje begynne med sånn lysterapi.
Carnivale Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Men han må jo bli trøtt? Om han legger seg 3 hver natt og sover til 8? Sover han på ettermiddagene eller? Kjipt å måtte begynne å oppdra en voksen mann med snart to unger da, og lære ham å ta ansvar og sånn. Når man har fått unger så må man bare gjøre ting på ungene sine premisser. Skulle gjerne ranglet halve natta jeg også, elsker å være våken om natta, men kan jo ikke det når barna våkner klokka 7 om morgenen. Så her er det pent i seng mellom 22 og 23.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå