Leirha Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hadde jo dette alvorlige astmaanfallet på lørdag, hvor jeg ikke fikk skikkelig oksygen og fikk masse medisiner. Saken er at jeg har fått så veldig vondt i magen nå og magen er veldig hard... Så lurer egentlig på hva som har skjedd med den lille?? Er det mulig å få ul for å sjekke? Noen som vett? NEkter å gå gjennom legen miin...den soppen!
Buick Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Kva om du kontaktar gynekologavdelinga på sjukehuset direkte? Kan jo vere verdt eit forsøk i allefall. Viss ikkje kan du jo prøve gjennom jordmor om du har ei du kan kontakte. Dersom du har sporadisk vondt kan det jo vere kynnarar, men visst det er heile tida kan det jo vere godt å få det sjekka.
Leirha Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2007 Uff! Jeg blir så oppgitt av helsenorge innimellom. Opplever det at når en trenger hjelp er det ingen hjelp å få. Ikke første gangen jeg opplever det. Ringte sykehuset og fortalte at jeg hadde hatt et astma anfall, og at magen var virkelig vondt hele tiden! Og at den var hard hele tiden, men de sa bare at jeg måtte gjennom fast legen min. Har ringt fastlegen, ikke bare pga dette, men også pga at jeg ønsker at han henviser meg til en lungespesialist som kan råde meg og fortele meg HVILKE medisiner jeg kan bruke nå! Mange astmamedisiner er direkte skadelige for barnet. Astmaanfallet er ikke borte, men må ta litt medisiner for å holde det i sjakk, men bude jo blitt kvitt det. Ringte legen min (SOPPEN!!) (han nekter å henvise noen plass, skal ordne alt selv, men sendre meg hjem uten hjelp)og sa AKKURAT dette, de sa "du kan få time på torsdag"! TORSDAG?!! Trenger desperat noe hjelp nå... Fikk grine meg til å komme inn i dag. (så trist det er slik). På legevajten var de ikke noe bedre, på spørsmål om medisinene som jeg fikk var skadelige for barnet, fikk jeg til svar "jeg tror ikke de er så VELDIG skadelige". Hva er dette? Jbpr skal jeg gå for å få noe som helst hjelp??
bjørg Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Kan desverre ikke gi deg noen råd om hva du bør gjøre nå når selv ikke legevakta kan hjelpe (har du foresten vært der eller kun ringt? Hvis du har ul i n nærheten kan det hende de sender deg over hvis du drar opp..) Er legen din en dust er det ikke vanskelig å bytte fastlege, det måtte jeg gjøre en gang for noen år siden - og har nå en fantastisk lege. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå