Mamma til snuppene Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Har nettopp vært i syden i to uker og mamma har passet pusene våre.Hun røyker så jeg hadde tenkt å kjøpe røyk til henne i tax free pluss en ting til som takk for hjelpen. Sambo røyker også og han synes det var skikkelig dårlig gjort at jeg skulle bruke kvoten min på henne,jeg kunne jo heller kjøpe en krem el noe..så han kunne kjøpe dobbelt.Jeg måtte jo tenke på vår familie økonomi så det ble jo mye dyrere hvis han skulle kjøpe hjemme. Orket ikke noe diskusjon så det ble som han sa og jeg kjøpte noe annet til mamma. Men har tenkt på det i ettertid!!!!!Irriterer meg skikkelig.Synes det var utrolig teit..
ツWonderfull Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Hadde vært det samme for meg hva jg hadde gitt, så lenge det er noe jeg vet hun hadde blitt glad for. Min mor hadde blitt glad for en dyr krem eller annen sminke...og noe sjokolade, det hadde holdt for meg å gitt noe annet. Skjønner samboen din jeg.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Moren din ble vel glad for gaven? Tror en krem er hyggeligere enn en kartong røyk, egentlig... Hadde du lovet henne å kjøpe røyk, da?
NoDoubt Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Før i tiden når jeg røykte så kjøpte jeg aldri røyk til andre! Det fikk de fint holde seg med selv. Syns kanskje mora de og kan holde seg med røyk selv. En krem, sminke, pleieprodukter er en "finere" gave å gi. Det viser ast du syns hun fortjener litt pleie til seg selv. En kartong med røyk sier vel mer litt andre ting...... Det går jo an å kjøpe mer enn kvoten og da....
er det muuulig Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 selfølgelig gidd kvoten til typen og noe annet til mamman....hun var vel glad bare for å kunne hjelpe hun...?:-)
Sånn kan det gå Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Jeg hadde uansett aldri kommet til å kjøpe røyk for _noen_ jeg da så jeg hadde sluppet "dilemmaet" *ler*
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Da hadde jeg sagt til sambo: Da kan jo DU tenke på familieøkonomien og slutte å røyke!
Gjest Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Om min mor hadde røyket så hadde jeg aldri kjøpt med sigg til ho. Kjem ikkje på tale. Ta livet sitt kan ho gjere uten mi hjelp.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Enig med Riga, hihi.. Hadde ikke kjøpt røyk til noen av de.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Jeg hadde aldri kjøpt tobakk som gave nei, så er nok enig med samboeren din der! Mye hyggeligere å gi bort noe annet!
Carnivale Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 ..enig med Riga. Mannen din bør jo tenke over familieøkonomien sjøl og slutte å røyke...men det er en annen diskusjon. Jeg hadde heller kjøpt en god krem i gave enn en kartong røyk uansett, røyk er da ingen koselig gave...
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Hvis sambo hadde blitt sur på meg fordi jeg brukte min kvote på henne hadde jeg nok gjordt det også. Jeg bestemmer da sjøl. Hadde han bare hintet, slik min samboer gjør av og til så hadde han fått den. Jeg kjøper IKKE røyk til noen for å være snill. Kun hvis de har spurt. Så mye annet man kan kjøpe til folk enn den hærsens røyken. æsj og fysj... Ja jeg er frøken Anti røyk ;);)
MikroMidas Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Helt enig med Riga! Hvis det er familieøkonomien han har i tankene, så får han heller slutte å røyke!!
EnJente_m_EnJente Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Underskriver Nancy ! Jeg har skikkelig problemer med folk i familie pga. dette. Jeg er ikke bare en ikkerøyker, jeg er en ANTI RØYKER og jeg står så for det ! Vi snakker ikke litt engasjert, vi snakker om at jeg virkelig hater røyk og ja huff...blir bare hissig merker jeg. MEN det jeg skulle frem til er at i min familie om vi feks er i sverige, så vil alltid noen kjøpe røyk på min kvote, nei sier jeg ! Ikke skal noe røyk inn i norge på mitt hodet, og det blir alltid bråk, de blir alltid LIKE sure. Og krangler og lager masse styr ! Morfaren min døde av røyken, lungekreft, alikevel hopper mamma rundt som en #!¤!¤¤ og tenner på siggen. Slikt irriterer meg sterkt. Jeg får ikke snakke med henne om det heller, for det sier mamma og pappa at jeg ikke har noe med. På mange måter skjønner jeg det, men samtidig ikke, for det er min mor og med røyken velger hun å ta tiden sin bort fra oss, iallefall noe av den. Jeg huff er så oppgitt over røyk ! Hadde det vært sånn at den ikke berørte uskyldige hadde jeg driti i det, men jeg får den i trynet overalt ! Det stinker, sigaretter rundt omkring osv. ! Vel dette var vel ikke helt svar på ditt spm. men jeg tror du skjønner hva jeg hadde sagt om jeg svarte...
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. august 2007 #16 Skrevet 27. august 2007 Nå blir jeg vel fisken mot strømmen, men jeg forstår samboeren din, at han vil slippe og koste på seg det ekstra det koster og kjøpe det her, MEN jeg hadde nok også kjøpt røyk til mamma... (nå som jeg er gravid og ikke røyker selv) Men skjønner jo at vi er litt mer "liberale" sånn. En kartong med røyk hadde nok vært en ypperlig "gave" her. Ikke noe verre det enn en flaske vin vel??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå