Karomamma Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 VI har vært på sykkeltur i dag og jeg er i RÅTTEN form!! Måtte sykle på lette gear hele tiden, knapt så sykkelen flytta seg i oppoverbakker, jo!! Tunga var som et slips og jeg ble svett og gåen av ingenting! Det jeg lurer på, er hvordan dere som har en eller flere småttiser får tid til å trene? Jeg får kanskje tid til en kjapp gåtur en kveld i uka, ellers blir det noen koseturer i helgen, men det er ikke så jeg blir svett akkurat. Jeg bærer på 15 kg pluss fra svangerskapet og tiden etterpå og har akkurat startet på aksjon "spise én porsjon i stedet for tre"... Men formen er helt elendig og det mistrives jeg veldig med! Da jeg hadde permisjon var formen littebittegranne bedre, for da Karosnuppa bare lå i vogna kom jeg på noen bra gåturer. Etter jeg begynte å jobbe igjen, har det blitt latmannsliv de luxe!! Jeg går til garasjen, kjører til jobb og sitter på ræva hele dagen, det er helt grusomt. Jeg er vant til å trene ballspill flere ganger ukentlig, litt varierende innsats de siste årene etter sportsnivå og jobbforpliktelser, men minst en gang i uka! Og alltid sykkel på fritida (bor i byen). Sånn har det vært fra jeg var barn og til midtveis i svangerskapet. Spilte tilogmed flere fotballkamper med Karosnuppa i magen!! Jeg har kommet inn i en fæl bakevje og jeg får ikke fingeren ut. Hater å trene i sal med fullt av damer i tights, men kan besøke styrkerommet hvis det har en hensikt (del av et lagprogram, for eksempel). Merker at det virker inn på den psykiske formen også, for jeg blir mye fortere sliten i hodet og har mindre overskudd når jeg er dårlig trent. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal få mer tid, det er alltid noe jobb eller husarbeid eller så skal Karopappa på noe eller så skal vi bare.... Uff, teoretisk så vet jeg selvfølgelig løsningen på dette selv, men jeg lurer på hva dere andre gjør for å holde dere i form?
Northernlights Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Jeg kjøpte meg sykkel på fredagen ;o) Har sånn sykkeltilhenger, og har tanker om å sette snuppen inni der, og sykle hver dag. Men inntil det skjer, så består treningen min i å løpe etter han over hele huset.....Som om ikke det er trening nok??!! :-p hilsen ei som aldri har vært på treningsinstitutt...eller hva det nå heter.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Trening? Hva er det? Husker en svunnen tid da jeg prioriterte trening opptil 5-6 dager i uken, men det er lenge lenge lenge siden (og endel egoisme som forsvant underveis;-) Nå består treningen min i å løpe etter lille rosa, redde henne fra fatale situasjoner, gå tur et par kvelder i uka med naboen (og da svetter vi altså;-) og ellers så synes jeg det er mye god trening i å løpe hit og dit for å hente ting siden jeg bor over 3 etasjer:-) Trimsykkelen min står ganske så ubrukt i kjelleren......booooring! Sykkelen min står ute og der står den igrunn fint;-)
Urtete Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Story of my life..... :-/ Du beskriver en virkelighet som er skremmende lik min... Går fra ytterdøra bort til bilen, fra bilen inn i barnehagen, bort til skolen, inn på jobb og samme visa hjem i igjen... Spiser alt for mye ved 9 av 10 måltider, er for glad i fet og søt mat og rødvin (mmmm..) og røyk (mmmmm!)... Det sier seg selv at livsstilen ikke er direkte helsebringende hehehehe! Innimellom har jeg ambisjoner om å gå og sykle oftere - for det er jo faktisk mulig etter barnas sengetid. Men det blir så alt for sjelden - det er jo så mye annet som skjer!:-) Så sykkelen står pent utenfor døra her også... Og trimsykkelen står riiiimelig urørt i kjelleren - akkurat som hos Attpåklatten... Innbiller meg at ting blir litt enklere når barna blir større. Da kan jeg jo sykle til jobb blant annet. DET er heller upraktisk med små barn som skal leveres her og der og sekker og poser og... nei, det er ikke gjennomførbart akkurat nå, altså! En trøst - om enn en mager trøst - at vi er flere i samme båt! )
strikkballen Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Puh, trening, ja. Det er min evige dårlige samvittighet! Har det veldig mye bedre når jeg får dyttet det inn i kalenderen, men jaggu ikke lett å få tid, som du sier! Før jeg fikk barn trente jeg flere ganger i uken i 20 år omtrent, og det var utrolig deilig, hadde alltid masse energi (men - det er jo ikke vanskelig å ha energi når man bare har seg selv å tenke på heller). Siden har det blitt veeeeeldig sporadisk! Går mye tur, det er det eneste, er jo egentlig god trening det også. Nå har jeg meldt meg inn i SATS. Satser på å få tid to ganger i uken, en gang etter at podene har lagt seg, og en gang lørdag formiddag. Har en venninne som trener samme sted, med en gutt på storebrors alder, så da kan de være i MiniSats (som er veldig bra, faktisk) sammen. Også har jeg tenkt å ha FASTE dager, ellers sklir det bare ut. Egentlig har jeg tenkt meg dit i kveld... Apparater og styrke synes jeg er inmari kjedelig, partier faktisk litt gøy, hvis musikken er bra. Får se hvor lenge jeg klarer å holde koken. Har bedt sambo dytte meg opp av sofaen hvis jeg skulker!
Dailis Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Uff.... Jeg hadde og en tid før jeg fikk barn. Trente kampsport 5-7 ganger i uka,i tillegg daglige kveldsøkter samt morgenjogging hver dag.... Var i kjempeform, var råsterk og trivdes med det..Men jeg tror jeg brukte det opp, haha, for etter jeg fikk barn har det vært sporadisk trening, har to år være betalende medlem på helsestudio....som jeg desverre er nå.... Har masse planer, men er dårlig til å skivse inn slikt som trening, selv om det nok hadde gitt meg masse mer overskudd.
Tiggywinkle Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Jeg har alltid vært treningsnarkoman, og trent aktivt siden jeg var ung. Men de to siste årene er blitt oppspist av barn.....nå er det sofaen som er best når alle er i seng. Har begynt å sykle litt på kveldene, det lar seg kombinere fint med familie.....men det er et slit å komme seg ut i forhold til tidligere...... Men som du sier, ond sirkel, får mer energi av å trene - men akkurat nå er det dårlig med det..... og der kom jammmen sjokoladen på bordet også, på en onsdagskveld...:-)
iznogood Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Jeg er alene med 3 stykker - 2 er så små at jeg ikke bare kan stikke ut døren og finne på noe om ettermiddagene. Men tid til å trene.... jo, det har jeg. Jeg kunne syklet til jobben - 5 km (loddrett oppoverbakke hver vei. Jeg har nanny hjemme - så jeg skal ikke ha barna ut av dørene om morgenen. I stede setter jeg den fete dasken min i bilen og kjører til & fra jobben. Hjem sitter jeg 45 min i kø - det hadde tatt maks 15. min å sykle. Når jeg er hjemme og ikke kan dra på trening - så kunne jeg jo enkelt: http://www.iform.dk/polopoly.jsp?d=1264&a=10093 En ball, en matte, noen manualer - det har jeg. Men jeg kommer meg liksom ikke i siget. Faktisk har jeg tenkt mye på å trene de siste 10 årene. Det skjer liksom bare ikke. Sukk - holdningsendring her kommer jeg!
Northernlights Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Dere som bor nærme hverandre kan jo starte et slags treningsmøteopplegg, med barna deres? Kom på at det heter helsestudio ;o) Uansett, min kropp har ikke hatt gleden av å se innsiden av et helsestudio. Men jeg er glad i mat....og den gleden skal ingen få ta fra meg. Selv om litt trening sikkert hadde vært bra,så føler jeg at akkurat nå går overskuddet til barna.... Kanskje neste år ;o)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Eller rett og slett hvilket år som helst;-))) Ja til kos og sjokolade:-)))
iznogood Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Sportsklubb heter det lokalt her når de står og samler støttemedlemmer på jobben min. Jeg har aldri vært på et helsestudio (men jeg har gått fort forbi mange av dem) Og aldri kommer jeg til å komme meg dit - for jeg har litt mer tro (sånn for meg selv) på trening i dalige aktiviteter eller ute i naturen. Tur i skogen frister meg mer enn time på spinning. dessuten - i skogen er det få som ser i hvor utrolig dårlig form jeg er!
Plutseliten :) Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Trening ja....blir mye trim å jakte på lillegutt. Han skjønte i helgen at det går an å bevege seg bortover på rumpa. Og husvask,handling,klesvask,trappegåing opp og ned til 3 etasje, og noen turer med vogna. Skjønner heller ikke helt hvordan jeg skulle fått tid. Men....jeg er skikkelig flink til å heie på håndballkampene til datteren min,og til å vaske treningstøyet,kjøre til og fra treninger 4 dager i uka ....så sporty er jeg vel
gammel røy Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Høres ut som meg. Men nå har jeg begynt å jobbe, så nå sykler jeg til jobb. Håper formen blir bedre...
Gummelillan Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Er det nå jeg skal minne om at jeg er påmeldt halvmaraton om en drøy måned...? Og la dere tro at formen derfor er stråååålende ;-) Men det er den jo ikke da... Men jeg er i gang da. Jogger sånn ca annenhver dag nå. Har imidlertid bare gjort det en uke så hverken tempo eller lengde står i stil til ambisjonene.... Flere som vil bli med??????
Dailis Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 Hehehe, det hadde vært litt av et syn:P Flink du er da, lykke til med forberedelser!
Reveenka Skrevet 29. august 2007 #17 Skrevet 29. august 2007 Det der med trening er ikke lett, nei. Jeg prøver så godt jeg kan, men det er lenge siden trening var en naturlig del av hverdagen og noe jeg barre måtte få gjort for å føle meg OK. Nå bærer det litt mer preg av at jeg må tvinge meg ut, og det er ikke så lett. Av og til vil jeg helst bare sove eller sløve på sofaen...c",) Men jeg prøver å putte inn litt i hverdagen - en sjelden gang sykle til skole&barnehagen om morgenen og hjem igjen om ettermiddagen, eller gå og hente ungene om ettermiddagen istedetfor å ta bilen. Hvis gubben finner det for godt å komme hjem så tidlig at jeg kan ta en sykkeltur på kvelden, prøver jeg å gjøre det en gang eller to i løpet av uka. Men før jeg vet ordet av det, har det gått tre uker uten at jeg har gjort noenting, og da må jeg liksom begynne litt på scratch igjen. Trenger en personlig coach, jeg c",) Kanskje Kari Jaquesson tar oppdraget? Nå kom jeg på en ting til forresten - jeg går til og fra parkeringshuset på jobb, det er 8 minutter hver vei. Og jeg tar ALDRI heisen, men går trappene opp til sjette et par tre ganger om dagen. Bare så dumt at en av de turene pr dag er ned i kiosken i andre etasje.... c",)
Karomamma Skrevet 29. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 29. august 2007 Hi hi, tusen takk for alle gode tips, jenter!!! Jeg vel egentlig ikke noe klokere, men men.... Konklusjonen er vel at ingen har tid, noen få tar seg tid, noen sykler litt og de fleste av oss bare gir bengen og venter på bedre tider
strikkballen Skrevet 30. august 2007 #19 Skrevet 30. august 2007 Og noen dyttes motvillig ut av huset:-) Sambo tar oppdraget om å dra meg opp av sofaen veldig alvorlig (lurer på om jeg ta det som en fornærmelse eller ikke:-) I går mumlet jeg noe om at jeg kanskje muligens trodde at jeg eventuelt hvis jeg orket lurte på om jeg skulle trene. En gang. Kanskje neste uke. "Hvorfor ikke i dag, da?". "Øh - tror ikke det er noen partier i dag"... Han fant fram oversikten over treningspartier. Det viste seg "Body Jam" begynte en time senere. Jeg kunne bare dra, det var ikke noe problem, han skulle legge podene. Så da var det ingen unnskyldning... På vei til Sats leste jeg litt om "Body Jam" på brosjyren: "De kuleste mooves, til den aller nyeste musikken". Ups... Da jeg kom inn, sto Britney Spears møter Mira Craig i døren og strålte fra øre til øre: "Velkommen - skaldutrene-kjempehyggelig!!!" Så led jeg meg gjennom en time med heftig hoftevrikking, skulderristing, armer ut, rundt og andre "kule mooves" sammen med en haug med 20-årige popstjernelookalikes. Neste gang velger jeg seniortrimmen eller noe sånt!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. august 2007 #20 Skrevet 30. august 2007 Hahahahahaha.........ler så jeg griner her jeg sitter:-)) Mira Craig skal forresten ha konsert her neste fredag;-)) Kanskje du burde kommet og gått ut på dansegulvet og dratt igang med noen moves;.))))
Maud Skrevet 30. august 2007 #21 Skrevet 30. august 2007 Hvem sier at jeg får tid til å trene? Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din og må vel innrømme at det er like mye motivasjon og ork som tiden som setter begrensninger. Akkurat nå har jeg jo verdens beste unnskyldning med vondt i bekken og sliten kropp, men etter fødsel - da skal jeg starte opp igjen! Tror jeg da... ;-)
Northernlights Skrevet 31. august 2007 #22 Skrevet 31. august 2007 I dag har jeg i det minste koblet på sykkeltilhengeren. Så nå er det bare en ting som står igjen;pumpe luft i dekkene på den....og er småen heldig,blir det sykkeltur i helga! Det kan kanskje kalles trening? Mosjon, kanskje?? =)
Little Miss Naughty Skrevet 31. august 2007 #23 Skrevet 31. august 2007 Jeg har faktisk klart å komme meg på trening det siste året. Da jeg begynte satt jeg meg ikke for høye mål. En gang i uken skulle jeg minst klare å trene og hadde en avtale med en veninne om å trene. Det klarte vi og nå har vi økt til 2 ganger i løpet av uka. . Har t.o.m. klart 3 ganger i løpet av en uke men det er ikke ofte.
trøndermamma Skrevet 31. august 2007 #24 Skrevet 31. august 2007 He he....godt å høre at vi er ganske like her! Er på ridekurs (av alle ting...) en gang i uka jeg da. Datteren min har mast om det i flere år, og i fjor høst ga jeg etter. Meldte på bare henne, men da jeg gikk inn stalldøren så fikk jeg sååååå lyst selv også....og vips, så var jeg påmeldt gitt:-) Litt skummelt, men veldig morsomt. God trening er det også,iallefall kjenner du det dagen etter! Ellers må jeg bare innrømme at jeg nok er litt lat, tenker litt sånn som mange av dere....kanskje neste år!
Karomamma Skrevet 31. august 2007 Forfatter #25 Skrevet 31. august 2007 Ha ha ha, denne tok kaka!! Like greit å bli hjemme, skjønner jeg Det hørtes litt gøy ut, da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå