Gå til innhold

min x som er fra utlandet er mest sannsynlig drapsmann.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil ikke si hvor han er fra, men han har hatt sin barndom i krig før han kom til Norge.

Han kunne fortelle meg mens tårene trillet en sen kveld vi lå å snakket at han som 8-9 åring lekte i skogen med noen venner da han hørte noen jenter hyle for full hals. De lurte seg mot lyden å fant et par soldater som voldtok og parterte jentene levende......

av ren hat sprang han og vennene for å hente en granat de hadde funnet å gjemt, trakk ut den stiften å kastet den mot mennene, snudde seg og sprang så fort de kunne. Granaten gikk av....

utallige historier (ikke av denne alvorlighetsgraden) fikk meg til å få en helt annen innsikt i hva det er man faktisk må bearbeide etter krig enten man er barn eller voksen.

heldigvis for han er det kun mareritt som plager han etter krigen. Andre har det mye værre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det jo veldig lurt å ha barn med denne mannen. Hvis man har opplevd så mye i livet sitt, så blir man som regel alltid påvirket av det, og da i negativ retning. Du er vel klar over at han kan plutselig klikke på deg eller ungene? Å nei, ikke han, sier du. Han er jo såååå snill! Yeah right....

Skrevet

Kjære vene.... vet ikke hva jeg skal si annet enn HUFF=(

Skrevet

Den kunne du vel spart deg, du over her-......

Skrevet

Grusomt!

Det er vel det som er problemet til de fleste i dette landet at vi har inegn som helst mulighet til å sette oss inn i hva flyktninger fra krigsherjede områder faktisk har opplevd. Jeg har hørt historier som er verre enn den du nevner.

Det er så lett å hyle "ta ansvar for egne handlinger" og "hiv dem ut av landet", mens egentlig så hadde de fleste klart seg greit med den rette behandlingen.

Vi lever altfor bra til noen gang å kunne sette oss inn i hva enkelte har vært igjennom.

Skrevet

har jeg barn med han? jøss det visste jeg ikke :-)

Skrevet

Om det er sant det han forteller, så er det jo helt grusomt..

Skrevet

Stakkars :( Bare et råd... du burde snakke han til å kontakte en psykolog....

Skrevet

Jeg har barn med en elitesoldat.

Tror neppe han klikker. Har han ikke klikket nå,skjer det neppe. Men det er viktig med psykologisk hjelp etter sånne opplevelser, så HI, har han ikke søkt hjelp, er det kanskje på tide?

Soldater får hjelp til å bearbeide sånt,så mannen min er "oppegående",selv om han også har mareritt om sine drap enda...

Skrevet

Synes synd på han og andre i samme situasjon. Er mange som har opplevd ting vi andre ikke klarer å se for oss engang.

Synes det er flott av han å dele tankene og de vonde opplevelsene fra fortiden sin med deg:)

Skrevet

haha.. du er morsom.. så siden et menneske har opplevd noe grusomt, så skal man ikke ha barn med dem? Nei, vet du hva..

Skrevet

Nå har hun vel ikke sagt noe om at hun har barn med vedkommende.

Men du? Innser du ikke at menneskesynet ditt er helt hårreisende, og at du med slike holdninger til dine medmennesker hadde passet aldeles utmerket inn i en av disse kulturene du mener er så brutale?

Hvis noen har opplevd noe jævlig i barndommen som preger dem som voksen, skal man ikke behandle og hjelpe vedkommende, men sende ham/henne hodestups ut av landet for å forsikre seg om at dersom vedkommende tilter blir det et fattig menneske med en annen hudfarge det går ut over, og ikke en av "våre"?

Skrevet

Offff, offf, offff..... Vi skal være glade for at vi bor i Norge! Våre problemer er ofte bagatteller iforhold til hva andre mennesker stilles opp mot!

Skrevet

Har en gutt, hvor var du i historietimene. Det har vært krig i norge også. Eller visste du ikke det. Har hørt grusomme historier fra eldre nordmenn så du mener de ikke burde fått barn. Buff buff buff sier jeg. Empati er ille lett for de som lever i sin lille boble.

Skrevet

Ja, da er det vel ham det er bilde av inne på profilen din?

Ikke for å være frekk, men kanskje ikke så lurt å legge ut sånn, hvis han ikke ønsker at det skal komme ut.

Trondheim er ikke en stor by.....

Skrevet

Jeg har vært sammen med en politisk flyktning. Han har ikke opplevd noe så ille som denne mannen, men etter alt han har fortalt, skjønner jeg godt at det er vanskelig å godta lykke i livet.

Skrevet

høres ganske jævlig ut det der. hvordan klarer han å take det hvis det stemmer det han sier? er jo ganske tøffe saker? får han noe psykologhjelp for eksempel? kunne kanskje vært lurt å hatt en fagperson til å bearbeide ting med så han ikke får de tigjen senere...

Skrevet

Og i profilen står det at du bor sammen med faren til jenta di, så da har du vel barn med ham?

Jeg er ikke ute etter å "ta deg", men det er lurt å tenke seg om før man legger ut slike innlegg.

Skrevet

Det står ganske tydelig her "MIN X" og ikke "min samboer, kjæreste, barnefar" ...........

Skrevet

ha ha ha, nei Andreas er ikke utenlandsk :-) han er halveis trønder og sunnmøring :-)

Skrevet

Hallo Katja, nettopp, det står at hun bor sammen med faren til jenten hennes. Nettopp!!!!!!!!!! FAREN til jenten hennes.

Her snakker hun om en x, ikke om barnefar da....

Lurt å tenke seg om før man poster slike innlegg også;)

Skrevet

Hahaha..og der gikk jeg rett i baret gitt.

Hadde jeg lest skikkelig, hadde jeg sett at det var din X du skrev om....sorry....bukker, skraper og rødmer...huff og huff...

Skrevet

he he, går heilt greit det :-)

Skrevet

Jeg er selv sammen med en utlending, men han kommer heldigvis fra et "fredlig" land i Afrika. Men han har nok sett litt av hvert han og.. Så lenge du ikke vil si hvor han kommer fra, så håper jeg bare han slapp å være barnesoldat/soldat, og at det er det værste han har opplevd. Han og kammeratene gjorde det eneste riktige i den situasjonen. Du burde være stolt av han!

Etter at jeg leste boka "Afrika- en vakker dag", skrevet av Tomm Kristiansen fikk jeg et annet syn på mange av innvandrerne her til lands, og spesiellt de som kommer fra krigsherjete land som Somalia, Sudan, Rwanda og Uganda. Han skriver om historier han har blitt fortalt av lokalfolket. Mest vonde, men også noen såkalte solskinnshistorier også. Han forteller også om bakgrunnen til konfliktene og hva FN, NATO og de forskjellige hjelpeorganisasjonene gjorde, og ikke gjorde(nesten ingenting)- men som de burde ha gjort for å hjelpe de som var på flukt.

Jeg anbefaler boka på det varmeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...