Gå til innhold

LAKSEROLJE, FARLIG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å ta lakserolje for å føde ca 10 dg før termin...! Vil ha baby i november istedet for desember. (er jeg sløv....?)

Uansett, lurte på, er det farlig å ta det? Konsekvenser? Hvor får en kjøpt det?

Tusen takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo slik at mange apotek vil ikke selge det til gravide så det er nok en grunn for det, jeg er ikke fagpersonell men har lest at dette kan medføre enten veldig mageknip eller styrfødsel, med styrfødslser revner mann ofte begge veier..sies det..

Men det er jo ikke alle det funker på da sånn som andre starte fødsel råd..

Skjønner at du tenker tanken, men jeg ville vært forsiktig viss jeg var deg..

jeg er veldig lei etter 1 uke med maserier som er veldig vonde, men vil aldri ta lakseolje fordi de eldre sier dette ikke er bra verken for deg eller barnet...men det er opptil hver enkelt å avgjøre..

Mange går det nok bra med oxo..

Men lykke til uansett

Skrevet

Jeg prøvde det sist jeg var gravid uten hell. Er like lei denne gangen om ikke mer så tenkte jeg skulle prøve det. Men har nå prøvd 2 ganger uten att noe har skjedd. Vet jeg er både moden og har 1 cm åpning, men de hjalp ikke....

Skrevet

Har også vurdert lakserolje. Er fem dager på overtid nå, og begynner å bli utålmodig. Fikk vite i går at jeg også er moden og har 1 cm åpning. Foreslo for jordmor å ta lakserolje (mest for spøk) og da sa hun at jeg kunne jo prøve en spiseskje og se hva som skjedde. Men hun anbefalte å gjøre det om morgenen, ellers kunne det bli en slitsom natt... Tror uansett man må være moden for at det skal ha effekt.

Skrevet

ok...hum, veldig usikker...! Kanskje ikke så lurt å bruke det før jeg er på overtid da...det er jo det jeg har lyst til.........

Tusen takk for svar:-)

Skrevet

Ha heller sex hver andre/tredje dag de siste 2-3 ukene! D modner, er ikke farlig og er en positiv opplevelse før alt braker løs:-) Har funket 2 ganger alt for meg:-)

Skrevet

aiaiai, det skal jeg prøve. Da blir sambo glad...hehe........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...