Gå til innhold

Noen spm. ang. huskjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært på husjakt lenge nå, og har endelig funnet et hus som ligger på drømmeplassen, og som eieren ikke har lagt ut på markedet enda, for han vil bare kvitte seg med det fort. Han har sagt at vi kan få huset for 1,3 mil hvis vi vil ha det :-)

Huset er fra 1960, og det ser ikke ut i måneskinn, så det er veeeeeeldig mye som må gjøres. Pga at jeg har liten fast stilling, så får vi ikke så mye i lån. Banken har sagt at vi kan få max 1,5 mil.

Det er grunnen til at vi enda ikke har funnet oss noe hus, siden alt er så dyrt for tiden. Men nå har vi muligheten, og da syns jeg ikke vi skal gi slipp på den.

Spm er da, hvor mye tror dere vi får gjort med 200 000? Hvis vi da får 1,5 mil i lån, så har vi 200 000 å pusse opp for.

Noen her som netopp har pusset opp, og som vet sånn ca hva forskjellig vil koste? Man kommer vel langt med laminat gulv og litt maling på veggene? Men det som kommer til å koste litt er jo nytt kjøkken og bad. Badet er lite, men vi må ha ny innredning, og helst fliser.

Så lurer jeg også på en ting til.. det eletriske anlegget er jo også gammelt. Er det lurt å få en eletriker til å se på det først? Hvor mye vil det koste oss å fikse om det skulle ryke? Noen som vet?

Setter stooooor pris på svar, om noen gidder :-)

Dette er spennende syns jeg, men også litt scary.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, huset er taksert til 1,3 mil. Anbefalt låneverdi er 1.2 mil.

Han ville egentlig ha 1, 360 000 for huset, men gikk ned til 1,3. :-)

Ja, det blir vel en del omkostninger osv. Men dette har vel banken greie på, og vil informere oss om alt sånt, ikke sant?

Skrevet

Hvis det bare er OPPPUSSING kan dere komme langt med 200.000.

Hvis det er RESTAURERING kommer dere til kort..

Bad og kjøkken er de dyreste rommene, så du må se litt ann her. Nytt sikringsskap kommer vel på en 20-30.000 sånn ca. Vi har fått pris nå på like under 20. Kommer jo ann på hvor i landet man bor også, vil jeg tro. Og hvor mye jobb såklart...

Du får veie litt opp da, men hvis dette er drømmeboligen, så klin til!!!

Kanskje kan dere pusse opp litt på lønning også, ikke sant. Ta et år eller to avdragsfritt og puss opp for de ekstra tusenlappene i mnd. Man trenger jo ikke ha ale rom klare med det samme heller. Lukke noen dører kan også fungere=p

Det som er skummelt er alt du ikke ser. Greit man har eierskifteforsikring, men de er kjempebra for selger, ikke kjøper - TRO MEG!

LYKKE TIL=)

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Ja, du har rett i det, vi trenger ikke ta alt med en gang.

Vi får ta det litt etterhvert :-)

Men jeg tror det kan bli ganske bra, jeg :-)

Nye gulv og maling på vegger og evt.tak, så er det hvertfall godt nok til å flytte inn i, og da kan vi ta det fra der av.. litt etter litt.

Okei, så 20-30 000 for et nytt sikringskap.. det er jo litt da. Får håpe det er godt nok det som er der...

Skrevet

Mange ganger kan det jo holde å oppgradere det elektriske.

Ta det litt etter litt, det andre. Kjøp kjøkken på ikea og let på finn.no etter baderomsting. Kjøp fliser på tilbud.

Parkett/laminat kommer også på tilbud, bare let litt.

Kjøp mye på et sted, be om rabatter.

Gjør massse selv, det er DER det er pengesluk.....

Skrevet

Ja, vi kommer til å gjøre det meste selv. Mannen min er maler, så han kan gjøre alt som har med maling, tapetsering, legging av gulv osv å gjøre. Han har også flist bad før, så det skal han nok også klare å gjøre :-) Så har vi gode venner som også vil hjelpe oss.. så dette skal nok gå bra tror jeg :-)

Ja, vi skal kjøpe kjøkken fra Ikea, de har mye fint som er billig, så der sparer vi nok også en del, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...