Nådrømmerjeg... Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hei igjen jenter... Jeg fant ut i går at jeg endelig er gravid! Men hva gjør jeg nå? Ringer jeg lege i morgen? Hvilken undersøkelse får jeg først??
strekkmerketrollet Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Gratulerer så mye Første kontroll er rundt uke 12, så du må bestille deg lege time til du er ca 12 uker på vei utifra mens MEN er du usikker og har mye spm o.l, så kan du godt bare bestille deg time til lege, for å få beskrefta svangeskap og få prata litt =) Lykke til!
Gjest Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 hei! ring fastlegen din og si du skal ha første svangerskapskontroll. du vil da få en dobbelttime for å fylle ut helsekort osv. Du blir veid og målt, tar noen blodprøver og urinprøve, dere regner ut termin i forhold til mens osv. Snakker også om ting som er viktig å snakke om (folat, kosthold osv osv osv) og du kn spørre om det du lurer på. er også greit å ringe jordmor hvis du skal gå til dette, de har ofte litt ventetid. Den første jordmorkontrollen er vanligvis i uke 16, men du kan også starte før eller etter dette. Men kan like godt ringe nå og høre med dem så de kan sette deg opp på kontroll i uke 16=) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå