Monajenten Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 ...jeg bare skriver sanger om kjærlighet. Men det er jo så ufattelig mye man kan skrive om når det gjelder akkurat kjærlighet, og jeg føler det blir litt klisjé å skrive om "krig og fred og politikk og sånt"........ De fleste sanger handler vel om en eller annen form for kjærlighet? :-/
Pysa Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 De beste sangene er enten jeg elsker deg-sanger eller jeg hater deg-sanger. Bare fortsett, du!
Monajenten Skrevet 26. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2007 Tomatsang er herved skrevet opp på listen! Prøver å unngå klisjéer selv om det er sanger om kjærlighet, og det føler jeg at jeg som oftest klarer også. Er i grunnen enig med deg at det er de beste sangene, fordi de er sterke.
meg & to små vampyrer Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Mange fine sanger som handler om annet enn kjærlighet da:) De kan være veldig sterke allikevel.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Den aller, aller, aller fineste sangen jeg vet om og som betyr mest for meg handler da om kjærlighet..... Så fortsett med det;-)
Monajenten Skrevet 26. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2007 Kom med forslag meg & lille vampyr, jeg trenger det!!! Den beste sangen i verden er forøvrig Wires av Athlete. Anbefaler ALLE å høre på den, skrevet fra far om sin nyfødte sønn.
Diva Muffin Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 Jeg hører på en klisjefyllt kjærlighetsang nå, den heter Music is Math, av Boards of Canada. Hvis man hører utelukkende på Celine Dion, så handler nok alle sanger om kjærlighet
Monajenten Skrevet 26. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2007 Å ja, masse;) Men den sangen der, blir bare bedre og bedre. Hørte den for første gang i slutten av 2005, og jeg får fortsatt klump i hjertet av å høre på den når jeg vet hva teksten betyr. Syns også enda at den bare blir bedre og bedre for hver gang, får helt frysninger. Og den er så utrolig spesiell. Definitivt best med høy lyd forresten;) Men ok, et par forslag til;) : - Lonestar - I'm already there - Ghosts - Stay the night - David Gray - Late night radio - John Mayer - Your body is a wonderland - Travis - My eyes - Oasis - Champagne supernova - James Blunt - 1973 - David Gray - Babylon - Evan & Jaron - Crazy for this girl Det var etter dagshumøret;)
Pysa Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Her har jeg litt å laste ned, ja. Må jo bare si da, om ikke for noe annet, så for syns skyld, at når plata di kommer ut, skal jeg betale for den. *kremt* :-)
EnJente_m_EnJente Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 jeg liker "sintesanger" jeg, som handler om hva hatet til noen kunne gjøre godt osv. Sanger direkte til personer som har behandlet deg som dritt osv. Fin måte å få ut aggresjon på. Eller generelt sanger om hvordan livet er, ikke bare kjærligheten, men livet. Liker veldig godt Fly Away av Christine Guldbrandsen, den handler om det å miste noen. Liker egenlig alle sanger som direkte setter meg i en stemning. Om en sang ikke klarer å sette meg i direkte stemning, mener jeg at den ikke er bra. Jeg har sterke meninger rundt musikk da. Feks. så er jeg ikke så glad i Madonnas - Frozen, men jeg liker å høre den, for den gir meg gåsehud...Melodien og alt er veldig sterkt. tori Amos elsker jeg......hør shoreline av Anna Ternheim, nydelig og suveren tekst. Gary Jules - Mad world ! Sukk har mange favoritter jeg. Jeg liker vel egentlig rimelig melankolske sanger, de setter meg i stemning og får meg til å føle meg levende. Mitt tips til låtskrivere er å få lyttere til å føle. Enten de liker sangen eller ikke. Ikke for at jeg er noen ekspert, men jeg hører enormt mye på musikk. Enda mange synes det er pinlig å si at de hører på Britney, kan jeg si at en sang av henne berører meg. Som sagt så er det nok noe med melodien. Someday ( I Will Understand). Den gjorde noe med meg da jeg gikk gravid...teksten. Chris Isack - Wiced Games. Christel Alsos - Come On. Elsker følelsen The Beatles' Michelle Ma Belle gir meg. Melankolsk, men glad. Dixie Chicks er også bra synes jeg. Dolly Partons Jolene er også veldig følelsesfull. Synes Erik Faber har fantastiske tekster. Virkelig bra skrevet låtene hans. Jan Teigen (JA HAN ja hehe) med Det Vakreste Som Finns. Lucie Silvas - What Your Made Of. Red Hot Chili Peppers - Otherside. Sheryl Crow - I Know Why. U2 - With Or Without You. Shania Twain - You've Got a Way With Me. Dette var mange kjente låter da, jeg ramset de opp så mange kan se noe de kjenner igjen. Alle disse sangene gir meg noe personlig. Mitt beste råd er å ta ting fra virkeligheten, ikke klisjeer, skriv om ekte følelser, følelser du har kjent og kan skrive om. Hørt på musikken din og liker den
EnJente_m_EnJente Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Johns sang, your body....er også en av mine aller største kosesangfavoritter Nydelig tekst ! SÅ SØTT !
OsloMor Skrevet 26. august 2007 #15 Skrevet 26. august 2007 "Keep your politics out of my music!", er det noen som sa...ganske enig i det. ORKER bare ikke sånne revolusjonssanger, ei heller salongkommunister som har starta band. Boards og Canada er jo dødspent forresten
Monajenten Skrevet 26. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 26. august 2007 Tusen takk for flotte tips!!! Jeg skriver om mine egne følelser og derfor blir det som oftest bra. Klarer liksom ikke å dikte opp sånne ting uten at det skal bli dårlig. Derfor er det også lettest å skrive om det:) Takk alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå