Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Jenta vårres er kjempeflinkl å snakke. Synes vi iallefall. Men nå vet vi ikke heilt hva som er vanlig for 20 månter gamle barn.... Sier deres 20 månter gamle barn mange setninger? Setter de sammen ord på eget initiativ uten at det kopierer setninger du sier til dem? Vår jentte har utrolig mange ord, og lager selv setninger som: *mamma hente dokka* *komme sitte soffan* *neimen se der, det regner, bles* *go natt ole bom* *pusen spiser mat* *motorsykkel, tore sin* *kaste bæsjebleia boss* Ja jeg kan skrive mange fler, men.... Kan ikke skrive opp alle ordene hun kan. Hvordan er det med deres barn på samme alder??
aprilspøk Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Så flink hun er da!! Gutten vår er bare 17 mnd, og sier ganske mange ord - men kun enkeltord. Kan aldri tro at han kan si setninger om tre måneder.... Når begynte hun med dette da? Så gøy:)
Mille** Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Begge mine har snakket så godt ved den alderen, noen ganger kom det setninger på 5-7 ord. Artig! )
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Har faktisk gjort det i 2 mnd............... Og jeg synes hun er sååå flink.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Jenta vår på 20mnd, sier ingen setninger enda. Noen ord nå og da. men hun babler MYE da. Kommer nok flere ord og setninger snart, men nyter bablinga jeg. Når de begynner å snakke og si setninger så blir de så "store".
Trollemor og snuppa! Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Er morsomt når språket kommer, og det kommer så fort! Fra få ord til setninger på kort tid! ) Snuppa vår er nesten to år nå og prater masse.. kommer med masse ord, setter sammen ord, og viser en god forståelse for ting og tang. Det virker som dem har alt lagret, bare venter på å komme ut! Blir mektig imponert over alt hun får med seg... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå