Gå til innhold

Et spørsmål om trening, fra en venninne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har aldri trent i hele sitt liv = dårlig form og kanskje 5-6 kg for mye. Hun spiser mye mat og drikker en del brus, juice og vann. (mest brus)..

Om hun begynner å trene, feks 25 min på tredemøllen min annenhver dag, men fortsette å spise det samme, vil hun da kunne gå ned i vekt, eller må hun endre kosthold også?

Jeg ville tro at hun kan gå litt ned selv om hun fortsetter å spise det samme.. siden kroppen hennes absolutt ikke er i form, så må det da hjelpe noe å trene litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vil nok ikke gå så mye ned i vekt. For hvis inntaket av kalorier blir på det samme, og det får hun jo litt av, kommer forbruket av kalorier ikke til å overstige inntaket. Hun må kutte helt ut brus, og få ganske høy intensitet på treningen sin etterhvert:)

Skrevet

Alt monner jo, men det vil gå saaaaakte. Om hun vil ha litt effekt av treningen prøver hun å spise fem-seks mindre måltider om dagen, skifter ut brusen med light eller helst vann, forsyner seg aldri to ganger og lager middager der minst halve innholder er grønnsaker.

Skrevet

Det kommer an på hvordan hun trener. Ved høy intensitet binder kroppen vann som en del av prosessen når muskler bygges, og vekten kan faktisk øke, selv om man minker i omfang.

Men for de aller fleste er det et så stort "sjokk"¨å plutselig trene at man mister noen kg før dette skjer ;)

Skrevet

men siden hun aldri har trent, vil ikke da kroppen hennes slanke seg litt fordet? Skal sies at hun har hatt en EKSTREMT stillesittende livsstil og allikevel ikke lagt på seg (vært på en jevn vekt siste 5 årene).. da vil jeg jo tro at hun har ganske god forbrenning, siden hun ikke blir tykk av kostholdet sitt? altså.. hun har vel 5-6 kg for mye, men er absolutt ikke overvektig.. :)

Skrevet

hun bør iallefall få bedre form og jeg tror også at hun vil gå sakte ned så lenge hun ikke øker inntaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...