Gå til innhold

Nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor lang tid dere synes (deres egen erfaring) det burde være mellom nr.1 og 2?

Vi driver for tiden og diskuterer litt frem og tilbake med hvor lang tid det "bør" være mellom vår lille prinsesse og til nr.2.

Meninger/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke få nr 2 før dere er klare for det. Dere vet best når tiden er inne for det. Det viktigste utenom dette er at du har opparbeidet deg rett til sykepenger og til lønnet barselspermisjon.

Jeg har 2,5 år mellom mine. I starten syntes jeg det var altfor tett, men etterhvert ble det mer og mer passelig.

Skrevet

2 år og 10 måneder har værr helt supert for oss.

Skrevet

Det blir 4 år og 5 mnd mellom mine to små=o) Synes det er helt perfekt...

Skrevet

Her kan man "velge" det som passer best for sin lille familie. Selv om man har planene i hodet er det jo ikke akkurat noen garanti å bli gravid akkurat når man vil heller.

Hos oss blir det nå nesten 4 år mellom 1. og 2. Det blir nok helt fint for oss.

Skrevet

Veldig enig med dem over. Dette er noe dere selv må føle dere fram til.

Våre erfaringer som foreldre til tre barn som nå er 7 mnd, 2 1/2 år og 4 år:

Vi valgte dette bevisst pga at vi var begge passert 30 da vi møtte hverandre. Og vi så fordelen med ha unger som kan leke sammen - ofte lettere når aldersforskjellen ikke er så stor. Vi tenkte vi skulle klare det ettersom vi begge er overskuddsmennesker, dvs begge har f.eks hatt full jobb/studier og i tillegg hatt mange tillitsverv og mye frivillig arbeid ved siden av. Pluss at vi følte oss klare til å prioritere familie nå. Ferdig med å stå i drosjekø på natta etter en tur på byen :) Dessuten har vi de to eldste i barnehage. Yngstejenta begynner når jeg er ferdig i fødselpermisjon. For oss har det gått veldig fint! Slitsomt er det jo til tider, men ikke sånn at vi føler det går verken på helsa eller parforholdet løs. Og ungene har det kjempefint sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...