Ine:) Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Jeg var hos gynekologen min i forrige uke. Han vil henvise oss til inseminasjon. Han antar at problemet hos oss trolig ligger i min manns spermiekvalitet (antall). Før inseminasjon vil sæden bli "preparert", slik at sjansene for befruktning skal optimaliseres. Vi har pratet en del om muligheten for inseminering, men vet ikke om vi orker å gå i gang med denne prosessen. Sjansene for å lykkes med inseminasjon er jo også relativt små, og jeg er så redd for at dette kan bli mye mer belastende enn prøvingen allerede er. Vi har også hele tiden vært enige om at dersom vi ikke får det til på egen hånd, så skal vi gi oss med det, vi har jo begge barn fra før. Men, når vi blir forespeilet denne muligheten, så blir det likevel til at vi vurderer det, men er veldig som sagt veldig usikre på om vi ønsker dette. Er det noen som har erfaringer, råd, innspill, tips til nettsider el, som kanskje kan hjelpe oss i denne prosessen? Ellers har vi jo et stort håp om at behandlingen hos dr Purvis, Pergotime-kur og "sparing", kan ha bedret spermiekvaliteten - og er det som skal til for at vi skal få en liten spire på egen hånd. Hadde positiv eltest i går og i dag, noe min mann synes var veldig kjærkomment etter 9 dagers "sparing" ;-). Nå gjenstår det bare å vente å se, den uutholdelige ventingen og symptomjakten frem til ikm. Mannen min skal tilbake for ny spermieprøve om vel en uke, for å sjekke om kvaliteten har bedret seg. Uansett tikker den biologiske klokka innmari fort for tiden. Hvis vi ikke lykkes før nyttår planlegger vi å gi oss. Før den tid skal vi fortsette å prøve, kanskje vi får kjærlighetsbarnet vi så sårt ønsker oss og som vi har så uendelig mye å gi?
bente69;) Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Dette var nesten litt skremmende å lese, skulle tro innlegget var postet av meg. Det meste stemmer, men vi har ei snuppe på drøye 3 år sammen (ingen hver for oss). Jeg har ingen gode tips å komme med, vet veldig lite om inseminasjon. Vi er vel der at vi har bestemt oss for at det er det siste skrittet vi tar. Når dette året er omme gir vi oss, samme hvor mye jeg skulle gitt for å få et barn til! Går å venter på el jeg da, gubben her sparer også, sist han tømte seg var hos Purvis på mandagen. Så han begynne rå bli nøden, ja!...hehe Håper det finnes noen her som kan hjelpe deg (ja meg også..hehe) ang innsprutt i sprøyte...hehe De beste ønsker inemor:)))
Beth Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Eg kan heller ikkje noko om inseminasjon, men det er kanskje eit forsøk verdt? Sjøl om sjansen er liten, er den vel større enn ved naturmetoden? Men eg veit jo ikkje kor vondt eller kor mykje mas det er. Lykke til med beslutninga!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Jeg hadde uten tvil gått for inseminasjon var jeg dere. Jeg tenker slik at det er godt å vite at jeg har prøvd det jeg kan før jeg gir opp...Er ikke så mye om og men med inseminasjon har jeg forstått,så det er vel verdt forsøket?For ikke å snakke om den eventuelle gevinsten )
Gjest Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Vi hadde også tenkt å prøve inseminasjon, men gynekologen min mener det ikke har noen hensikt da mannen min har så få sædceller med normalt utseende. Jeg trodde at de da kunne plukke ut de som så bra ut, og inseminere disse da jeg men... Ikke vet jeg. Inseminasjon er jo ikke så dyrt, så det er jo verdt forsøket. Går ikke det heller, så er en ikke ruinert liksom. Lykke til med avgjørelsen. Go for it
Ine:) Skrevet 27. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2007 Takk for innspill jenter! Siste ord i denne saken er ikke sagt her hjemme. I første omgang skal vi å se an neste spermieprøve, så får vi ta det derfra. Uansett kan vi ikke dytte avgjørelsen foran oss så alt for lenge, slike prosesser tar sikkert litt tid og har sin ventetid også... Som dere skjøner, siste ord er ikke sagt her i gården. Men nå er fokuset på denne pp. Er på dpo 1 i dag, bare.... ;-) Klem,
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Hei Ine, jeg tror nok jeg ville prøvd inseminering. Har noen venninner som har gjort det og de har blitt gravide. Ved prøverør så vasker og sentrifugerer de sædcellene for å finne de beste så det antar jeg de kan gjøre ved en inseminering også. Dessuten tar du eggløsningssprøyte før du kommer inn så da er du jo ganske sikker på å treffe den riktige dagen. Lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Hei, Nå vet ikke jeg hvordan dette med inseminasjon foregår i Norge, men sjekk ut denne siden, Nordica i København holder på med inseminasjoner og IVF, både med donorsæd og egen, de er super hyggelige og uhyre profesjonelle og har en meget god fødselsrate. Jeg har brukt de selv, men med anonym donor da jeg er singel, går og venter på å teste, men TROR jeg er gravid denne gangen!!! Det er overhodet ikke slitsomt eller stressende, og sjansen for å lykkes er relativ stor da du tester for LH stigning og bruker EL sprøyte... Lykke til!! http://www.nordica.org/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå