Gå til innhold

Han sine jenter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

min samboer har to jenter på 8 og 9 år fra før av, og nå venter vi vår første sammen!

Min erfaring er at det er utrolig vanskelig å komme inn som "stemor" og sette REGLER!!Di har jo alltid hatt det fritt hos pappa, og da vil det jo bli negativt at jeg plutselig surfer inn i livet deres og lager regler!så jeg har smurt meg med all den tolmodigheten jeg har i over ett år, og tro meg jenter, det funker knall for min del!!jentene synes det er kjempe greit med meg, selv om di har gitt meg grå hår innomellom så har jeg latt mye passere så lenge di ikke har tråkket på meg som person..nå skal vi kjøpe oss nytt hus, og da vet jeg at ting kommer til å endre seg med tanke på regler.da er det lettere å sette nye regler i det nye huset uten at jeg får all skylda!! ;)

Gleder meg utrolig, og vet at situasjonen blir ikke bedre enn det man gjør ut av den selv!Så jeg klager ikke, bare forteller min måte å takle stemor tilværelsen på! ;)

Så lykke til alle sammen..for det er til tider ganske mye fortvilelse og anger med tanke på hva man har gått inn i!Men det er utrolig mye glede også!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjordet det på samme måte. Nå når jeg har gått gravid har jeg vært ærlig med han og krevd at han oppdrar barna på lik linje med det i magen kommer til å bli oppdratt. Vi er sammen på 4 året. Så hold-ut-tankegangen fungerer i en perriode, men du irriterer deg mer og mer, så en dag må du faktisk bare ta tak. Anbefaler vel ingen den statregien, men heller og gå inn i rollen fra første dag, sammen med mannen din og være tydelig fra begynnelsen av.

Men på en annen side er vel vi eksempler på at det aldri er forseint å ta tak. Barn er som regel overraskende tilpasningsdyktige.

Lise:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...