Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Vår lille er 20 mnd. Han spiser frukt og matpakke i bhg 14:30. Blir hentet 16:30. Er hjemme 16:40. Da er ikke poden klar for middag. Derfor har vi middag 17:30. Er ferdig å spise og ryddet bort til barnetv. Får litt frukt under barnetv. 18:30 er poden stup trøtt. Tar gullet med på badet, og steller for kvelden. I seng litt over 19. Så det blir ingen kveldsmat.............. Men det er vel greit nok å gjøre det slik vel? Kan jo ikke begynne på igjen med en brødskive under en time etter middag??
Babykilo Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Jeg har samme opplegg som deg. Har pleid å tilby litt grøt eller en banan eller noe før tannpussen, tenker det er greit å fylle opp, for han er steinsulten når han våkner. Er ikke så lett det der, nei. Noen ganger har han ikke spist så mye i barnehagen, og da fremskynder vi middagen litt.
Raffna Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Tassen er 18 mnd. Jeg prøver som regel å ha middag til han kl. 17, men som i dag ble det 17.30. Likevel tilbød jeg han grøt kl. 18.45, og han spiste villig en liten porsjon. Han er så vant til kveldsgrøten rett før legging kl. 19, så jeg kvier meg for å la den være, men tvinger definitivt ikke i han mat, spør om han vil ha og hvis han setter seg på plassen sin tar jeg det som et ja. Nå er han et matvrak da, så det er sjelden han sier nei :-) Men skjønner hva du mener - det er vanskelig når måltidene kommer så tett å vite om man skal droppe det siste... Søstra mi har to større barn (5 og 11 år), og hun sier at de kunne spist hele kvelden hvis de fikk til. En time etter middag spør de gjerne om et knekkebrød. Så kanskje barn har mer matlyst på ettermiddag/kveld og trenger å fylle opp for natta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå