supergyda Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Spørsmål: Hvor kan man få leid en lavvo i Bergen og hva koster det? Bare for å foregripe begivenhetenes gang: 1. Ja, jeg har søkt på nettet før jeg spurte dere. 2. Hadde jeg klart å finne det ut selv, hadde jeg selvsagt ikke spurt. 3. Og ja, spørsmålet hører teknisk sett hjemme på skravlesiden - men jeg gidder altså ikke poste der.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Og jaggu er jeg ikke dum nok til å søke litt rundt. Aldri vært i bergen, men se her f.eks: http://www.aktivitetsskredderen.no/Villmarksleir.htm
supergyda Skrevet 26. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2007 Sænkju. En del surfing senere fant jeg også et annet firma, som driver med lignende. Nå er dette til en 4-årsdag, så jeg vet ikke om de leier ut til slikt. Men det er jo bare å spørre. Og hvis man ikke får leie lavvo sånn uten videre, hva kunne være aktuelle teambuilding-aktiviteter for barn i 3-5-årsalder? Alle aktiviteter som inkluderer våpen og vann/sjø utgår av naturlige årsaker. Men kanskje tissebleiekasting? Smokkestabling?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Jeg så en dame fra Masi iført en lavvo på torget i sommer. Om den var eid eller leid, aner jeg ikke. Jeg er jo same, så om du ikke skulle få tak i en ordentlig lavvo, kan jeg alltids ta meg betalt for et eller annet som kompensasjon.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Må bare legge til at jeg ikke snakker samisk, men jeg kan kjøre snøsquatter og er en hyler i lassosisten. Men når jeg heller aldri har hatt et reinsdyr, klassifiserer jeg ikke til A-same, men regnes mer som litt "Nille".
lilja70 Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 *grøsser* *klarerikkeslutteågrøsseavtankenpålavvopåvestlandetiaugust* Seriøst, super. Altså. Jeg spiste reinsdyrsteik til middag i går, med sølvtøy og ti gjester. -Og det er nok så nær sameland jeg kommer til å komme i 2007. -Men søsteren min er speider, og de bygger rutinemessig lavvo når de er ute i skogen og knytter knuter og setter fyr på ting. (Det er dét speidere gjør, ikke sant?) Noen trestammer, noe granbar... Under en lavvo kan man: Spise grillede epler og ørret. Studere "kartet" for å lete etter en gammel same-skatt. Se på en gryte som henger i en krok og koker. Hvile seg etter en lang tur. Høre eventyr. Tove ull. Karde ull. Male hulemalerier. Jeg kommer nok på mer, men det er tidlig ennå.
supergyda Skrevet 27. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2007 Nå er det ikke før til vinteren, bare tenkte jeg for en gangs skyld skulle være litt tidlig ute :-)
lenej :o) Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 er ikke same, men har lavvo, snø SCOOTER, reinskinn (å sitte på) å er råflink å kaste lasso.. kansje dere kunne hatt lavvoen i et slags område med trær rundt, som i en skog? å leke der? mye man kan aktivisere seg i et "trær-bebygd" område da.. spes for små sjeler...
Gjest Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Kan jeg komme på avlastingsbesøk i lavvoen din?
Süsse Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Lavvo er kult. Noen som vet hva det koster aa kjöpe? En litt tjukk en?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Det heter faktisk squatter/skoætter :-)
Brava Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Har lite greie på lavvo i Bergen men jeg hadde et arrangement med lavvo der jeg leide fra det lokale speiderlaget her, et annet sted i vårt langstrakte land. Så det kan jo være en ide' å høre med noe speidergreier i Bergen!?
Willemo Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Mannen min såg en på xxl til under 2000. Han ble uhyggelig begeistret og ville handle. Jeg sa nei. Lavo er sikkert kjekt det, til det formålet du skal ha den til, men ser bare for meg oss på tur i skogen, med sekker og soveposer og en ultrahyper svær lavo på toppen.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Lavvo Bergens, dat leat bures! Hahaha... Sami - Mari leat:
supergyda Skrevet 28. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. august 2007 Takker for stor interesse i mitt noe uferdige lavvoprosjekt. Her er ikke så mye skau her jeg bor, men noen grøntområder i mindre skala. Kan man sette opp en lavvo hvor som helst, eller må man søke kommunen om tillatelse hvis kommunen er grunneier? (Beklager min noe begrensede friluftserfaring, som må spørre slike tullete spørsmål)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå