Collet :) Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hei dere! Dette er et litt uvanlig spørsmål, men jeg har ingen andre jeg tør å spørre om sånt...! Når vi dusjer med datteren vår så vasker hun seg selv nedentil, hun tar klut selv med asan intimsåpe og vasker, og skyller etterpå med dusjstrålen. Selv spyler jeg henne litt ekstra så ikke det skal ligge igjen såpe. Når jeg tørket henne etterpå og skulle smøre litt salve på sår stump så jeg at skjeden hennes hadde en ørliten "åpning". Jeg må innrømme at jeg aldri har sett godt etter der, om hun har hatt åpning eller ikke, men nå så jeg det så godt, en ørliten åpning på kanskje under en halv cm. eller noe. Så ikke mere etter, synes det var litt rart...! Så er spm. mitt, er dette normalt?? Når "åpner" skjeden seg på små jenter? Kom til å tenke på om hun kanskje har vært litt røff med vaskekluten der nede, noe hun kan være av og til, og at det ikek skal være åpent der nå, og kanskje hun kan få infeksjoner inn der i form av avføring? Eller er dette helt normalt??
Gjest Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 det er helt normalt. mange har litt "åpning" fra de er født
~sjiraff~ Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Det skal egentlig være vanlig åpent fra dag 1.. La du aldri merke til det da du skiftet bleier på henne da hun var mindre? Er ikke uvanlig med sammenvokst skjede (eller hva det heter) heller og det er bare å gå til lege og få en krem tror jeg.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Skjeden til tuppa vår har da alltid vært åpen,, Skal da være det skal den ikke?
Collet :) Skrevet 26. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2007 Lettet nå! Det er iallefall ikke noe galt! Når jeg vasket henne som mindre så vasket jeg liksom bare lett over, og ikke tenkt mer over det, annet enn at på en så liten baby så er det vel sånn.. Hun er liksom så "knødd" (les lubben!) og da der også, så jeg har ikke sett så godt inni om dere forstår! Uff, rart formulert men.. Men da har hun tydeligvis hatt sammenvokst sjede da... Hun har aldri klagd over at det har vært vondt der heller. Men nå er det jo da "åpent" så da skal vel alt være i orden. Kanskje jeg for sikkerhetsskyld burde ta henne med til helsestasjonen å be barnelegen sjekke at alt er greit. Synes sånt liksom er litt tabu å ta opp, men leger er vel vant til sånt!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Men sånn uansett, ikke bruk såpe... heller olje eller bare vann...
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Snuppa her blir 3 åt i november og på 1 års kontrollen med henne oppdaget barnelgen at hun hadde skjeden hadde "limt" seg sammen... Fikk en salve vi skulle smøre på og så skulle vi da se det ann over en periode om skjeden åpna seg.. Det gjorde den ikke og vi ble henvist til barnepoliklinikken på Fr.stad.. Der titta de på henne og fant ut at de måtte snitte det opp, helt ufarlig og ho gråt såvidt (mest fordi vi holdt henne fast tror jeg).. Dette var da i fjor sommer... I år igjen (mai) oppdaget jeg at den hadde limt seg sammen igjen og fikk time hos fastlegen.. Han sendte oss til Fr.stad igjen og der snitta ho legen opp igjen... Fikk da 1 salve til å smøre på og dette fungerte... Har da passet på VELDIG i ettertid og sjekker nå hver dag.... Men var faktisk ikke lenge etter at den så smått begynte å lime seg sammen igjen, da bare smørte jeg på de to salvene og etter det har det vært åpent der =) Ble langt det her =P
Collet :) Skrevet 26. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2007 Jeg må begynne å følge med jeg også tror jeg. Har søkt litt på nettet nå og funnet litt info også. Alt en førstegangsmor skal kunne! Skal til legen selv 7.sept. så jeg skal ta henne med og be de se på henne. Rart ikke se så sånt her på kontrollen. Tror ikke de så i underlivet hennes engang jeg.. Da burde de jo ha sett det. Takk for gode svar alle mann (eh.. -kvinner!)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå