bente69;) Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 I dag er jeg på dag 15, har testa morgen og kveld i noen dager nå. For 2 og 3 dager siden fikke jeg en liten skyggestrek på stripsen, men digitale CB testen slo ikke ut. De to forrige pp med pergo fikk jeg tanta på dag 33 (mot 28 til vanlig) Så egentlig burde vel testen bli positiv snart eller? Kanskje det ikke hjelper med dobbel pergo for å få positive el tester? Til dere "nye" så kan jeg fortelle at jeg til nå ikke har fått positiv el test de pp jeg har prøvd å teste med el tester. Når trur du el testen er positiv? Jeg tester ca kl 7-8 og kl ca kl 19, er det greit tidspunkt å ta testene på? Må jeg "spare meg" før jeg tar el-testene, eller spiller det ingen rolle om jeg nylig har tisset eller drikki en liter vann? Thank you;)))) *klem*
Ine:) Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Hei Bente! Jeg har aldri prøvd strips, så jeg kan ikke uttale meg om skyggestreken din. Selv bruker jeg staver og cb-digital. Stavene er positive når streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Jeg får imidlertid sterkere og sterkere strek etterhvert som jeg nærmer meg el, og går da over til cb-digital, for å være helt sikker. Har av og til syntes det har vært vanskelig å tyde stavene, og i disse "sparetider" tas det ingen sjanser! Jeg tester på morgenen (morgenurin) og på ettermiddagen/kvelden (forsøker å samle litt, men er usikker på om det er nødvendig - det står i bruksanvisningen at en kan teste når som helst). Jeg har 28-30 dagers sykluser og får positiv eltest på dag 15-17. Forstår det slik at du går på Pergo denne måneden også. Etter hva jeg har lest kan Pergo gi lengre sykluser, og det er kanskje det som gjør at du ikke har fått positiv eltest ennå? Dersom du er inne i en 33 dagers syklus denne syklusen også vil du kanskje få positiv eltest på dag 18 eller 19? Kan ikke råde deg til annet enn å fortsette å teste, samt å be mannen din "holde igjen" litt til. Hehe, mannen min har aldri mast sånn om resutatet av eltestinga før... :-) Lykke til med videre testing Bente! Klem,
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Clerarblue her en ferilitettsmonitor,som en skal bruke hele syklusen,den viser når i måndene du er mest fruktbar.Den viser lav, høy og maksimal ferilitet Denne koster litt og du må ha testrimler i tilegg,men hvis en bruker 14 vanlige el tester i løpet av månden,så kan denne bli billigere i bruk,slik jeg ser det i alle fall,i det lange løp. Da tenker jeg på clearblue sine,eller andre som en får kjøpt på apoteket,ikke billigtester en kjøper over nett. For denne monitoren og teststrimler for to månder,betalte jeg ca 1500 kr. Tenkte bare at jeg ville opplyse om denne,siden jeg ikke har sett den før (har ikke leita så mye heller,siden jeg ikke har vist om noe annet en vanlige el tester)og kanskje andre vil prøve den.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Det er veldig varierende om jeg får positiv test eller ikke, men jeg er ganske sikker på at jeg har el likevel. Tempen går alltid opp på dag 13 hos meg, dermed regner jeg med at el er på dag 12. På dag 11 (kl. 10.30) fikk jeg knallpositiv test denne pp. Har brukt å teste morgen og ettermiddag, i 17-18 tida ca. Har ikke prøve digital el-test, men den er sikkert mer pålitelig. Temper du da? Jeg syns det er greit å tempe akkurat rundt el, bare for å se når jeg har hatt el, og om jeg har det. Lykke til med el-jakten! Håper du treffer blink
bente69;) Skrevet 27. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2007 Kveldens test var den "beste" til nå, fortsatt svak, men det en svak strek der, så i morgen håper jeg det er en ordentlig strek der. Sånn at jeg kan teste med en CB el-test. Tenk om jeg skulle få en positiv el-test, det hadde hvert kult:))))))
skifer Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Håper på knallsterk i morgen da Klem Skifer
martine68 Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Høres ut som det lager seg til el nå Bente. Håper du får positiv test imorgen. Synes jeg ser mannen din går rundt med desperasjon i blikket og sparer på svømmerne....hehe. Renger med at han håper på en positiv test snart. Blir spennende å høre om sparing og pergo gir resultater. Klem fra
bente69;) Skrevet 27. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2007 Det håper jeg også skifer, er det sånn at streken skal være sterkere enn test streken? Ja, jeg har sånne strips fra billigetester.no
skifer Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Like sterk eller sterkere er positiv,da jeg drev med testing ble den en bitteliten anelse lysere enn kontrollstreken,men tempen bekreftet senere at det stemte med el den dagen,måtte teste to ganger daglig jeg da,for å finne el,streken var svak igjen neste dag. Ikke alltid lett å finne mao,men var veldig kult den gangen vi klarte å finne den med test,så håper du får oppleve det:)
Ine:) Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Hei Bente! Fikk du positiv eltest til slutt?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Husker at legen som skrev ut pergo til meg sa at jeg kunne forvente el mellom 5 og 10 dager etter siste tabelett ). Den er vel rett rundt hjørnet nå snuppa, så da vet du vel hva du har å gjøre på )
bente69;) Skrevet 3. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2007 Nope, gjorde ikke det - dvs jeg tok siste test på lørdag på dag 21
bente69;) Skrevet 3. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2007 Nå skjønner jeg ikke noe Vilsågjerne. Jeg fikk mensen den 12 aug, begynte med pergo den 17 august+ 10 dager = 27 august, i dag er det jo den 3. sept = el bør være over for lenge siden. Eller tar jeg helt feil?? Skal på sykehuset med å ta blodprøve ang. progresteron(eller hva det heter) nivået. Dag 24 i morgen.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 5 til 10 dager etter siste pille Bente:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå