Får 2 tette Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Jeg har sendt inn papirene til NAV for en uke siden. Får vi noe svar derfra om at de har fått papirene? Hvor lang tid tok det før dere fikk svar/bekreftelse???
høstbaby 07 Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 skal levere de i morgen jeg..tror man får svar i posten når man har fått søknaden innvilget..en uke eller to kanskje. litt avhengig av kommunen man bor i og hvor mye de har å gjøre...
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 jeg fikk aldri noe svar. ringte de etter ca 3 uker for å få høre om alt var riktig utfyllt. det svarte de ja på, og sa dermed at alt var i orden. så du kan jo bare ta en telefon til de, så får du høre statusen på arkene:)
MrsKrissyMammaTilMatilde Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Jeg leverte de for 7 uker siden, nada svar derfra enda.. Men kan hende det kommer ann på kommunen... *venter fortsatt*
conney skal ha nr 2:) Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 papirer kommer etter at ungen er født.. men pengene skal komme automatisk.. Hvorfor, det vet jeg ikke, nav i ett nøtteskall
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Vedtakene på foreldrepenger sendes ikke ut før etter fødselen. Fordi når fødselen skjer har betydning for når permisjonen starter og hvor lenge den går. Så smører dere med tålmodighet vedtaket kommer - og pengene kommer og selv om dere ikke har fått vedtakene. Er dere i tvil ring deres lokale NAV kontor å få dette sjekket. Hilsen ei som jobber i NAV Trygd
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Jeg fikk vedtaket før fødsel, men dagen etter termin.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Hei. Jeg jobber selv i NAV trygd i en stor by, og har fått beskjed fra mine kollegaer som jobber med foreldrepenger at jeg bør levere søknaden ca. en måned før permisjonen starter for å være sikker på at de skal rekke å innvilge søknaden i tide. Tror ikke de sender ut bekreftelse på at de har mottatt søknad, men du får beskjed dersom det er noe som er uklart med søknaden. Dersom dere er usikre på hvordan man fyller ut søknaden riktig, ring eller bestill time til saksbehandler for å få hjelp til dette.
pilutt1 Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Da jeg var innom på Nav fikk jeg beskjed at det var ikke nødvendig å levere dem flere mnd i forveien. De blir uansett ikke behandlet før en mnd før permisjonen starter. Det var det jeg fikk høre ihvertfall.
Får 2 tette Skrevet 27. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2007 Takk for alle svar. Da vet jeg at jeg ikke trenger å vente på svar. Har snakket med NAV her i kommunen to ganger, men de har aldri klart å svare på det jeg lurer på. Blir frustrert av det. Det er godt jeg kan spørre her og at det er så mange andre som kan gi meg svarene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå