Gå til innhold

Sykehus i Bergen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Vi skal nå flytte fra sørlandet til vestlandet nå i høst.

Jeg venter en liten baby i januar, og lurte derfor på om det er noen her inne som har erfaring med fødeavdeligen på sykehuset i Bergen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!!

Jeg har erfaring fra føden på kk.. Fødte for litt over et år siden og venter en til i januar:)

Er det noe spesielt du lurer på??

Vanskelig å vite hva eg skal skrive!!!

:)

Skrevet

Jeg har en gutt på 3 år som jeg fikk på sykehuset her på sørlandet og synes alle på avdelingen var veldig flinke og hjelpsomme.

Han veide 2780 g når han ble født,jeg var i fin form etter fødslen så ville hjem så fort som mulig.

Men måtte bli to dager siden han var så liten.

Vi skal flytte til sogn og fjordane så det er jo et stykke til sykehuset,så vi tenkte at vi må jo bare reise i god tid så jeg ikke føder på veien:)

Men er litt nervøs for at neste mann er like liten og at det skal oppstå komplikasjoner.

Lurer derfor mest på hvordan de er de som jobber der..?

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med de som jobbet der.. Fikk en gutt på 2900 gr som hadde litt gulsot så han slet med ammingen. Jeg hadde masse melk men han hadde problemer med å suge seg fast i puppen hehe..

Men fikk vertfall veldig mye hjelp. Jeg lå på barsel, vet det er en del som ikke er fornøyd med personalet der men tror det er opp til en hver.

Jeg lå på sykehuset i 5 dager. Grunnen for at jeg lå så lenge var pga problemer med ammingen og at jeg hadde sydd ganske mye.

Håper du fikk svar på det du lurte på:)

Hvortid har du termin då??

Skrevet

Tenkte kanskje skulle kontakte de før jul og spørre om jeg kan komme og se hvordan det er der,har jo ikke ide om hvor sykehaudet ligger en gang:)

Jeg har termin 25 januar,men skal på ul til torsdag så vet ikke om den blir flyttet da.

Når har du termin da?

Skrevet

Ble litt skrivefeil her nå:)

Skrevet

De har omvisning på sykehuset, det er lurt å ringe i god tid før å bestille time for tror det blir fort fullt på de omvisnings timene..

Jeg har termin 21. januar, skal på ultralyd på onsdag:)

Skrevet

Er bare noen dager mellom oss da:)

Da ringer jeg litt før desember tror jeg.

Var inne på terminklubben og kikket nettopp.

Er er noen som sier de skal føde på kk i bergen,vet du hva det betyr?

Skrevet

KK står for kvinneklinikken. Der er det to avd. Storken som er en avd for de som ønsker ingen eller alternativ smertelindring og den andre avd. med alle former for smertelindring kalt føden.

Skrevet

Tror faktisk jeg ville ringt før desember.. Det er bare å ringe nå snart å høre hva de sier, for det er dumt å ringe så er det for seint!!!

Hva kk betyr fikk du et godt svar på over her:)

Skrevet

Få deg en omvisning når du er på plass i byen. Blir mange ganger lettere å forestille seg fødselen når du vet hvor du skal føde. Du må dessuten velge mellom "Storken" eller "føden" før innleggelse, så da er det greit å ha sett begge slik at en kan ta stilling til valget med best mulig forutsetning.

Føden og storken ligger ved siden av hverandre, det er kun en dør i mellom.

"føden" er en ganske gammel avdceling, har 6 fødestuer hvorav to med badekar. Den skal renoveres om ikke så lenge. Den har selvsagt alt av moderne utstyr og litt til, men bygningen er svært gammel.

"Storken" er 11 år gammel og har fire fødestuer, alle med badekar. "Storken" er mykenheten, dvs at det er mer hjemmekoslig og man har ikke så mange tilbud om smertelindring som på "føden".

Kan ellers nevne at "Føden" er landets nest største fødeavdeling. De har i snitt 70 fødsler i uka, dvs 10 om dagen. Det er alltid 6 JM på vakt (+ lege og barnepleiere). En "fordel" er at fødeavdelingen har egen operasjonstue, hvilket vil si at om en krisesituasjon oppstår er det bare få meter til operasjonstuen. De fleste fødeavdelinger har derimot operasjonstue i annen avdeling/etasje etc.

En ting som kan være greit å vite er at det IKKE tilbys lystgass på KK. Dette pga mangelfull ventilasjon/avsug. Jeg vet om flere som reiser til eks Voss for å føde på en mindre avdeling + kunne få lystgass.

Ta en titt på hjemmesidene til KK forresten,

http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklinikken/

Når det gjelder de tre barselsavd (storken, barsel og hotellet) kan jeg ikke svare for der har jeg ikke vært enda, men kan tenke meg at det er som de fleste steder: De fleste er snille og greie men det er alltids noen som har en dårlig dag eller man ikke kommer overens med av andre grunner.

Hilsen en som nylig har vært på omvisning

Skrevet

Ringer i morgen tror jeg.

Var inne å leste om kk.

Skal hvertfall være en plass jeg kan få smertelindring om denne fødslen blir lik den forrige:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...