Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 der hvor innholdet må være relatert til forebyggende arbeid med barn og unge, hva ville dere valgt å skrive om da? tenker litt på trender i samfunnet det kan være aktuelt å skrive om f eks eller andre ting
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Unge gjengangerkriminelle i Oslo. Og så basert meg på denne rapporten politiet og noen kom med tidligere i år, om barne- og ungdomskriminaliteten i hovedstaden. Type hva sviktet, hvilke tiltak har funket, hvorfor har ting ikke funket osv., nok å ta av. De fant også at 10-11 guttunger stod bak no' sånt som 400 saker i fjor, så det kunne jo være en artig gruppe å ta utgangspunkt i. Hvilket fagfelt?
Sjefsmegga Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Jeg ville skrevet om medias påvirkning av unge, der er det mye å ta fatt i. Alt fra konsekvens av mobbing pga motepress til voldsspill/filmer.
Dollywood Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 helse- og sosial fag. ganske vidt i forhold til hva man kan skrive om
Dollywood Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 oki, så var ikke jeg anonym lenger, men det spiller egentlig ikke så stor rolle...:-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Finn deg en ferdig master som du synes er interessant, og bygg videre på den. De fleste mastere står igjen med en hel del ting som bør utdypes. Og du må skrive om det du synes er interessant. Dette er såpass mye jobb at om man skal skrive om noe som er uinteressant vil det gjelspeile resultatet.
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Da passer fagfeltet bra. Trendrapporten og forsåvidt hele saken er omtalt her http://www.dagsavisen.no/innenriks/article300364.ece En annen aktuell sak, også her i byen, er det økende antallet barn på krisesenter, som omtalt f.eks her http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1916635.ece - hva gjøres i forhold til å forebygge senskader hos disse ungene osv? Det gjøres litt, men jeg kan bortimot garantere at det er nok av fucka unger blant de som befinner seg der som ikke får den hjelpen de behøver. Kan definitivt trenges mer forebygging for å unngå den sosiale arven her.
Dollywood Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 jepp. enig. men skal nå gjennom 2 semester før jeg begynner å skrive, så får vel kanskje etter det se hva som engasjerer meg mest. takk for tips!
Gjest Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Jeg hadde skrevet om forebyggende arbeid med barn av psykisk syke foreldre. Sett på livskvaliteten i voksen alder hos de som tidlig ble fjernet fra den biologiske kjernefamlien de ble født inn i, og de som vokste opp hos sine psykisk sykeforeldre/ble tatt hånd om av bv i tidlig tenåringsalder. Nok å ta av der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå